ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ႐ြတ္ဆိုခဲ့လို႔ အသက္ေဘး မွ လြတ္ေျမာက္ေစ ခဲ့တဲ့ “သမၺဳေဒၶဂါထာေတာ္” အစြမ္း ( ျဖစ္ရပ္မွန္ )

ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ႐ြတ္ဆိုခဲ့လို႔ အသက္ေဘး မွ လြတ္ေျမာက္ေစ ခဲ့တဲ့ “သမၺဳေဒၶဂါထာေတာ္” အစြမ္း ( ျဖစ္ရပ္မွန္ )

အခ်ိန္မွာ မြန္းလြဲ ၃ နာရီ ခန႔္ အခ်ိန္ျဖစ္ေပ သည္ ။ တိတိက်က်ဆိုရလွ်င္ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္ ၊ ဇြန္လ ၁၅ ရက္၊ မြန္းလြဲ ၃ နာရီခန႔္ အခ်ိန္ျဖစ္ေပ သည္ ။

စစ္ေတြၿမိဳ႕ရွိ ရခိုင္ျပည္နယ္ တရား႐ုံး တြင္ ႐ုံးကိစၥမ်ား ေဆာင္ ႐ြက္ၿပီးေနာက္ ကြၽန္ေတာ္သည္ မိမိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရာ ေပါက္ေတာၿမိဳ႕ သို႔ ျပန္ရန္ အတြက္ ျပည္နယ္ တရား႐ုံး မွ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ ဆိပ္ကမ္းရွိရာ ဆပ္႐ိုးက်ေခ်ာင္းဘက္ သို႔ ဆိုက္ကားျဖင့္ လာခဲ့ သည္ ။ လမ္းတြင္ပင္ မိုးသည္ တဖြဲဖြဲ႐ြာစျပဳေနၿပီျဖစ္ သည္ ။

ဆပ္႐ိုးက်ေခ်ာင္းရွိ ဘုတ္ဆိပ္ (ေမာ္ေတာ္ ဘုတ္ဆိပ္ကမ္း)သို႔ ေရာက္လာေသာအခါ မိုးသာမက ေလျပင္းတိုက္ စျပဳေလၿပီ။ မိုးဦးေလဦးမို႔ မိုးလည္း သည္း ၍ ေလလည္း ထန္တတ္ပါသည္။တစ္နာရီ မိုင္ ၄၀ ႏႈန္းဟူသည္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ႏွင့္ ကပ္လ်က္ရွိေသာ စစ္ေတြၿမိဳ႕အဖို႔ တိုက္ ႐ိုးတိုက္စဥ္ပင္ ။ ကြၽန္ေတာ္ သည္ မိုးလည္း႐ြာ၊ ေလလည္း တိုက္ေနသည့္ၾကား မွပင္ ေပါက္ေတာၿမိဳ႕သို႔ ထြက္ခြာ မည့္ စန္းစန္း ဘုတ္ေပၚသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။

စန္း စန္းဘုတ္ ဟူသည္မွာ စန္းစန္းဟုေခၚ ေသာ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ ၏ အမည္ျဖစ္ သည္။စစ္ေတြႏွင့္ ေပါက္ေတာအၾကား ေန႔တိုင္း ေျပးဆြဲေနေသာ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ ျဖစ္ပါသည္။ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ မွာ ေပါက္ ေတာသို႔ လိုက္ပါ မည့္ ခရီးသည္ အျပည့္ ႏွင့္ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။စန္းစန္းဘုတ္သည္ မိုးေလးတဖြဲ ဖြဲအၾကားတြင္ ဆပ္႐ိုးက်ေခ်ာင္း အတြင္း စတင္ခုတ္ေမာင္း လ်က္ ရွိသည္။

မိနစ္ ၂၀ ၾကာ ေသာအခါ ဆပ္႐ိုးက် ေခ်ာင္းမွ ထြက္ခြာေတာ့ သည္ ။ ဆပ္႐ိုးက်ေခ်ာင္း မွထြက္ခြာသည္ႏွင့္ ေလးၿမိဳ႕ၿမိဳ႕ဝႏွင့္ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ဆုံရာသို႔ ေရာက္ ရွိေတာ့သည္။ မိုးလည္း သည္းလာ၍ ေလတိုက္ႏႈန္းသည္ ျပင္းထန္ လာသည္ ။ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ျဖစ္ ၍ လႈိင္းေလ လည္း ႀကီးလာၿပီး ပတ္ဝန္း က်င္တစ္ဝိုက္ မွာလည္း မိုးသား တိမ္တိုက္မ်ားျဖင့္ မည္းေမွာင္လ်က္ ရွိေတာ့သည္ ။

မနီးမေဝးရွိ ဖ႐ုံကာကြၽန္းစုမ်ား (ေျမငူကြၽန္းမ်ား)ကိုပင္ မျမင္ရေတာ့ ။ ေလရွင္းေတာင္ မီးျပတိုက္ ဟူသည္ မည္သည့္ေနရာသို႔ ေရာက္ေနသည္ကို မသိ။ တစ္သက္လုံး ရန္ကုန္တြင္ ေနထိုင္ ႀကီးျပင္းခဲ့ရေသာ ကြၽန္ေတာ့္ အဖို႔ ဘဂၤလားပင္လယ္ေ အာ္ တြင္ စန္းစန္းဘုတ္ကို စီးၿပီး မုန္တိုင္းႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ ေနရေခ် ၿပီတကား။

စက္ဆရာသည္ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ ကို ေမာင္းႏွင္ေနေသာ္ လည္း ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ သည္ ေ႐ြ႕လ်ားေနသည္ဟု မထင္ရေပ။ မိုးသည္း၍ ေလထန္ေနေသာ အေျခအေနတြင္ သဘာဝအတိုင္း လႈိင္းက တိုက္ခတ္ လာေတာ့သည္ ။ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ မွာ လႈိင္းဒဏ္၊ ေလဒဏ္၊ မိုးဒဏ္တို႔အၾကား အလူးအလွိမ့္ခံေ နရသည္ ။

လႈိင္းလုံးေရာက္လာေသာအခါ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ကို ေျမႇာက္ ၍ ပစ္တင္လိုက္သလို ျဖစ္သြားၿပီး လႈိင္းလုံး လြန္ သြားေသာ အခါ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ကို ေအာက္သို႔ျပန္၍ ပစ္ခ်လိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ကာ ကြၽန္ေတာ့္အဖို႔ ရင္ထဲ တြင္ ေအးခနဲ ၊ စိမ့္ခနဲ ျဖစ္သြား ေတာ့သည္ ။

တစ္ခါတစ္ရံ ေလွႏွစ္ဖက္လုံးမွ တျဖန္းျဖန္းျဖင့္ လႈိင္း႐ိုက္ပုတ္သံ သည္ သစ္သားျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ေမာ္ေတာ္ ဘုတ္အား ႏွစ္ျခမ္း ကြဲသြားေစေတာ့ မည္ လားဟုေတြးထင္ရသည္။ ေလွအ လယ္ မွ ေပါက္ၿပီး ဒယ္အိုးနစ္မ်ား နစ္သြားေလ မည္လား ဟု လည္း စိုးရိမ္ေနမိေတာ့ သည္ ။

ဤကဲ့သို႔ မိုးသဲသဲမဲမဲ႐ြာေနစဥ္ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္၏ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ရွိေသာ မိုးေရကာ ဖ်င္မ်ားကို လိပ္တင္ ထားၾက သည္။ မိုးေရကာဖ်င္ကို လိပ္ထား ေသာေၾကာင့္ ေလွႏွင့္ခရီးသည္မ်ား ေရစိုသည္ထက္ မိုးေရကာဖ်င္ကို ခ်ထားပါက တိုက္ေနေသာေလ ကို တြန္းထားသလို ျဖစ္ၿပီး ေလဒဏ္ျဖင့္ ေလွေမွာက္ႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ထိုအခါ ခရီးသည္မ်ားမွာ မိုးေရ အစိုမခံခ်င္ၾကသျဖင့္ ေလတိုက္ေသာ ဘက္မွ အျခားတစ္ဖက္ သို႔ စုၿပဳံၿပီး ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ေနရာယူ ၾကျပန္သည္။ ထိုအခါ ေလွသည္ လူမ်ား စုၿပဳံေနရာယူသည္ဘက္သို႔ ေစာင္းသြားၿပီး ေမွာက္ေတာ့ မည္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေတာ့ သည္ ။ ယင္း အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ တစ္ဖက္မွ ေလ သည္ ပို၍ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ တိုက္လိုက္မည္ ဆိုပါက ေလွသည္ မုခ်ေမွာက္မွာျဖစ္ သည္။ ကြၽန္ေတာ္အပါအဝင္ ခရီးသည္ မ်ား၏ ကံၾကမၼာကား မေတြးရဲေအာင္ ပင္။ ပင္လယ္ကို ကြၽမ္းလွေအာင္ ရခိုင္သား ပဲ့နင္း သည္ ပင္ မ်က္လုံးျပဴးလ်က္ ရွိသည္။ ခရီးသည္မ်ားကို ေရစိုခံၿပီး ေလွ၏ ႏွစ္ဖက္မွ်၍ ေနရာယူၾကရန္ ျမည္တြန္ ေတာက္တီး ေျပာဆိုလ်က္ ရွိသည္ ။

ငါေတာ့ မကယ္ႏိုင္ဘူး ဟုလည္းေျပာ ဆိုလ်က္ ရွိရာ ေရမကူး တတ္ေသာ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အသက္ကို မည္သည့္ေနရာတြင္ ထားရမွန္းပင္ မသိေတာ့ေပ။ ခရီးသည္ ရခိုင္သား အဘိုးႀကီးတစ္ဦး ကမူ ျပန္လွည့္ျပန္လွည့္ မျဖစ္ပါ မျဖစ္ပါ ဟု ရခိုင္သံ ဝဲဝဲျဖင့္ ေျပာဆိုလ်က္ရွိသည္။ အမယ္အိုမ်ား၊ အမ်ိဳး သမီးငယ္မ်ားကလည္း ဘုရား ဘုရားျဖင့္ ဘုရားတ လ်က္ရွိၾကေတာ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ယခင္က မုန္တိုင္းမိၿပီး သေဘၤာပ်က္ ၍ ခရီးသည္ မ်ားဒုကၡ ေရာက္ၾကရေသာ အျဖစ္အပ်က္၊ ဇာတ္လမ္း မ်ား ကို ဖတ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ယခုေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕ႀကဳံရေပၿပီ။

ေသေဘးကို ေတြ႕ ေနရေပၿပီ။ ေသရေတာ့မည္ေလာ၊ ေနရဦး မည္ ေလာ ဟူသည္ မွာ မိနစ္ပိုင္း အတြင္း အဆုံးအျဖတ္ ခံယူရေပေတာ့မည္။ ေသဒဏ္ စီရင္ခ်က္ အမိန႔္အား ဖတ္ၾကားေနသည္ကို နားေထာင္ေနရေသာ တရားခံ ၏ ဘဝႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္၏ ဘဝကား တူလွဘိေတာ့ သည္။ ေဒသခံတိုင္းရင္းသား ခရီးသည္မ်ား ကိုယ္ တိုင္က

ေၾကာက္စရာေဘး အျဖစ္ ထိတ္လန႔္ေၾကာက္ ႐ြံ႕ေနေသာ၊ ဘုရားတေနေသာ အမူအရာမ်ားကို ျပသလ်က္ရွိရာ ကြၽန္ေတာ့္အဖို႔ အမွန္တကယ္ ေသ ရေတာ့မည့္သူ၊ ေသဒဏ္စီရင္ခ်က္ အမိန႔္ကို ကိုယ္ တိုင္နာခံေနရသူ (တရားခံ) သဖြယ္ ခံစားေနရေတာ့သည္။ ထိုအခါမွ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဟိုအေဝးတစ္ ေနရာတြင္ ရွိၾကေသာ မိဘႏွစ္ပါးကို သတိရလာ သည္။ ရန္ကုန္တြင္ ရွိၾကေသာ ဇနီးႏွင့္ သားသမီး မ်ားကိုလည္း သတိရလာသည္။ ေသခါနီးမွ မိဘ ႏွင့္ဇနီး၊သား သမီးမ်ား ကို လြမ္းေနမိေတာ့သည္။

မိဘမ်ားကို သတိရျခင္းကား ျမင္းမိုရ္ေတာင္ဦး မက က်ဴးသည့္ ေက်းဇူးႀကီးလွ မိႏွင့္ဖ တို႔ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္။ ဇနီးႏွင့္ သားသမီးတို႔ကို သတိရလာျခင္း ကား သံေယာဇဥ္တည္းဟူေသာ အပူမီးေၾကာင့္။ မ်ားမ်ားခ်စ္ေလ မ်ားမ်ားဒုကၡႀကီးမားေလ ဟူေသာ တရားေတာ္၏ အဆုံးအမသည္ ေျပာမယုံ၊ ႀကဳံ မွသိ ျဖစ္ရေခ်ၿပီ။

မိဘကို သတိရလိုက္၊ ဇနီးႏွင့္ သား သမီးမ်ားကို သတိရလိုက္ျဖင့္ ေသခါနီးျဖစ္ေသာ ကြၽန္ေတာ္ ၏ လႈပ္ရွားေနေသာ စိတ္တို႔သည္ ေဆာက္တည္ရာမရ ျဖစ္လ်က္ရွိေခ်ၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ ၏ လစာကို ေမွ်ာ္ေနၾကေသာ ဇနီးႏွင့္သမီး၊ သား တို႔သည္ လစာအစား နာေရးသတင္း ကိုသာ ၾကား ၾကရေပေတာ့မည္။

ကြၽန္ေတာ္ သည္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုကို ခ် မွတ္လိုက္ေတာ့သည္။ သည္မိုးႏွင့္ သည္ေလႏွင့္ သည္လႈိင္းတို႔အၾကားတြင္ စကၠဴေလွငယ္ေလးသ ဖြယ္ အလူးအလွိမ့္ခံေနရေသာ ဤေမာ္ေတာ္ဘုတ္ ေလးမွာ အခ်ိန္မေ႐ြး တိမ္းေမွာက္သြားႏိုင္သည္။ ေသျခင္းတရားကို ရင္ဆိုင္႐ုံမွ တစ္ပါး တျခားမရွိ။ တစ္ဘဝတြင္ တစ္ခါေတာ့ ေသၾကမည္သာ။ မေသမီ ရတနာသုံးပါးကို ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ႏွလုံးသြင္းသြား ရန္သာရွိေတာ့သည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ မ်က္စိကို စုံမွိတ္ကာ သမၺဳေဒၶ ဘုရားရွိခိုးဂါထာေတာ္ႀကီးကို အႀကိမ္ ႀကိမ္႐ြတ္ေနမိေတာ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္ ၏ ေၾကာက္ စိတ္သည္ မည္မွ်ႀကီးမားေနသနည္းဆိုေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ ႐ြတ္ေနေသာ သမၺဳေဒၶဂါထာေတာ္ သည္ မဆုံးႏိုင္ ေတာ့ေပ။ အိုးနင္းခြက္နင္း၊ ကေပါက္တိ ကေပါက္ခ်ာ၊ ေျပာင္းတိေျပာင္းျပန္ ျဖစ္လ်က္ရွိ ေခ်ၿပီ။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ေသျခင္းတရားကို ရင္ဆိုင္ ရန္ ရဲရဲႀကီး ဆုံးျဖတ္ကာ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရျပန္သည္။ သမၺဳေဒၶဂါထာေတာ္ႀကီးကို အစမွအဆုံး မွန္မွန္ကန္ကန္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစား၍ ႐ြတ္ ဖတ္ေလ သည္ ။ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ႐ြတ္ဖတ္ခဲ့ေလ ေတာ့သည္။

အံ့ဖြယ္ေကာင္းေလစြ၊ ထိုကဲ့သို႔ ႐ြတ္ဖတ္ၿပီး နာရီဝက္ခန႔္ အၾကာတြင္ ႀကဳံေတြ႕ေနရေသာ ေဘး အႏၲရာယ္ အေျခအေနသည္ အနည္းငယ္ ေျပာင္း လဲသြားေပသည္။ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ကိုျဖတ္ ၍ေမာင္းႏွင္ေနေသာ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္သည္ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး ေလးၿမိဳ႕ ျမစ္အတြင္း သို႔ ေရာက္ရွိ လာေတာ့သည္။

ပင္လယ္ မွာထက္ျမစ္ အတြင္း ခုတ္ေမာင္းရျခင္းက ေမာ္ေတာ္ ဘုတ္ငယ္ အဖို႔ပို ၍ အဆင္ေျပလွသည္။ထို႔ျပင္ ေလးၿမိဳ႕ျမစ္အတြင္း ဝင္လာေသာ အခါ အနီးအနားတြင္ရွိၾကေသာ ဖ႐ုံကာကြၽန္းစု မ်ားသည္ ဘဂၤလားပင္လယ္ ေအာ္မွ တိုက္ခတ္လာ ေသာေလမ်ားကို အလိုအေလ်ာက္ အကာအကြယ္ ေပးလ်က္ ရွိေတာ့သည္။

မိုးသက္ေလသည္ လည္း ၿငိမ္သက္စျပဳ လာေတာ့သည္ ။ စက္ေမာင္းသမားႏွင့္ ပဲ့နင္းတို႔၏ မ်က္ႏွာတြင္ စိုးရိမ္သည့္ လကၡဏာ ကို မျမင္ရ ေတာ့။ခရီးသည္အဘိုးအို အဘြားအိုမ်ားသည္ပင္ ၿပဳံးရယ္စျပဳလာၾကၿပီျဖစ္ သည္ ။ ထိုအခါ မွပင္ ေသေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ ၿပီဟု ကြၽန္ေတာ္လည္း မိမိကိုယ္ကို ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ေလေတာ့သည္ ။ ဤအေတြ႕အႀကဳံအား ကြၽန္ေတာ္ ၏ ဘဝ တြင္ ေမ့ေပ်ာက္၍ မရႏိုင္ေသာ အေတြ႕အႀကဳံေလး တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဝန္ထမ္းဘဝ၏ ဘဝတစ္ေကြ႕ အေတြ႕အႀကဳံေလး တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါေတာ့ သည္ ။

ထို႔ျပင္ပို၍ ေျပာ ဆို လို သည္ ။ ဝန္ခံလိုသည္ မွာ အျခားမဟုတ္။ ယင္းေန႔(၁၅-၆-၇၇) ရက္မွစ၍ ယေန႔ထက္တိုင္ ကြၽန္ေတာ္ သည္ သမၺဳ ေဒၶအ႒ဝီသ ၪၥ အစခ်ီဘုရားရွိခိုး ဂါထာေတာ္ႀကီး ကို ေန႔စဥ္မျပတ္ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ႐ြတ္ဆိုလ်က္ရွိသည္ ဟူေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္ေပ သတည္း။

ေမာင္ဉာဏ္စိန္၊ မေနာမယဂမၻီရဂ်ာနယ္ (ေလးစားစြာျဖင့္ ခရက္ဒစ္)

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

14 − 13 =