ဝါဆိုလျပည့္ ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔ ႏွင့္ ထူးျခား ခ်က္မ်ား ႏွင့္ သိ ေကာင္းစရာမ်ား

ဝါဆိုလျပည့္ ဓမၼစၾကာ အခါေတာ္ေန႔ႏွင့္ ထူးျခားခ်က္မ်ား

သေႏၶ ေတာထြက္၊ ဓမၼစက္၊ တစ္ခ်က္ ျပာဋိဟာ။ ဝါဆိုလျပည့္၊ ထူးျခားေန႔ ေအာက္ေမ့ ဤေလးျဖာ။

ဓမၼစၾကာေဟာ ၾကားျခင္း

သေႏၶ, ေတာထြက္, ဓမၼစက္, မိန္ႁမြက္ဝါဆို ဟူေသာစကားႏွင့္ အညီ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ တုသိတာနတ္ျပည္မွ နတ္သားအေပါင္းတို႔၏ “ဘုရားျဖစ္ရန္ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ” ဟု လာေရာက္ကာ ေတာင္းပန္ၾကေသာေၾကာင့္ ေသတေကတု နတ္သားအျဖစ္မွ စုေတၿပီးေနာက္…မယ္ေတာ္မာယာ၏ ဝမ္းတြင္ ဝယ္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ ပဋိသေႏၶေနေတာ္မူပါသည္။ ဖြားျမင္ေျမာက္ေသာအခါ ..သိဒၶတၳေဂါတမ အမည္ရေလ၏။ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ဝယ္ ယေသာ္ဓရာႏွင့္ ထိန္းျမား လက္ထပ္ေလ၏။ ရာဟုလာ အမည္ရေသာ .. သားေတာ္တစ္ပါး ေမြးဖြားေလ၏။

ထိုေနာက္ သူအို, သူနာ, သူေသ, ရဟန္း, ဟူေသာ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကို ျမင္ေတာ္မူကာ အိုျခင္းသေဘာ နာျခင္းသေဘာ ေသျခင္းသေဘာ တရားတို႔ကို ေၾကာက္လန႔္ကာ အိုျခင္းကင္းရာ နာျခင္းကင္းရာ ေသျခင္းကင္းရာ ရဟန္းတစ္ပါး၏ ခ်မ္းသာတရားကို ေတြးသိကာ ေတာထြက္ရန္ ႀကံစည္ေတာ္မူၿပီး ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ ညသန္းေခါင္ယံ အခ်ိန္တြင္ ဖြားဖက္ေတာ္ဆႏၵအမတ္ က႑ကျမင္းတို႔ ႏွင့္ ဥ႐ုေဝလေတာသို႔ ကိေလသာကုန္ခန္းၿပီး ဉာဏ္အလင္းေရာင္ေတြကို ရွာေဖြရန္ ေတာထြက္ေတာ္မူပါသည္ ။

မဂဓတိုင္း ဂယာၿမိဳ႕အနီး ဥ႐ုေဝလေတာဝယ္ (၆)ႏွစ္တာ ကာလပတ္လုံး ေရွးေဟာင္း အိႏၵိယ ေယာဂီ ပရိဗိုဇ္တို႔၏ အတၱကိလမထ -(ပင္ပန္းစြာခႏၶာကိုယ္ ညင္းဆဲေၾကာင္း) အက်င့္တို႔ကို႔ ထိုေတာဝယ္(၆) ႏွစ္တိုင္တိုင္ ပင္ပန္းစြာ က်င့္ႀကံေသာ္လည္း တရားထူးကိုမရရွိေပ။ (၆)ႏွစ္မွ် က်င့္ခဲ့ရေသာ.. ေရွးေဟာင္းအိႏၵိယ ေယာဂီပရီဗိုဇ္တို႔၏ အက်င့္မ်ားသည္ ..ခႏၶာကိုယ္ပင္ပန္း ဆင္းရဲေၾကာင္း အက်င့္မ်ားသာျဖစ္သည္ဟု သိရေသာအခါ – မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္နည္းစနစ္ျဖစ္ေသာ မဂၢင္(၈)ပါး နည္းလမ္းသစ္ျဖင့္ ၁၀၃ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကိုရရွိကာ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူပါသည္။

ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ အားထုတ္ခဲ့ေသာတရားမ်ားႏွင့္ ေလာကကို ဆင္ျခင္ၾကည့္ေသာ္ မိမိရရွိ က်င့္ႀကံထားေသာ တရားတို႔သည္ အလြန္သိမ္ေမြ႕ နက္နဲခက္ခဲလြန္းေန၏။ ေလာကလူသားတို႔၏ အသိဉာဏ္ကား ကိေလသာအေမွာင္တို႔ျဖင့္သာ ထာဝစဥ္ ပိတ္ဖုံးေန၏။ ပုထုဇဥ္တို႔ အား ေဟာၾကားရန္ မတန္တဆ ခက္ခဲပင္ပန္းလိမ့္မည္ဟု ဆင္ျခင္ေနစဥ္ သဟမၸတိျဗဟၼာမင္း၏ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ခ်က္အရ အဘယ္သူ႔ကို တရားဦးေဟာၾကားအံ့နည္းဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူ၏ ။ အရင္က မိမိ တပည့္ေတာ္ခဲ့ဘူးေသာ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕အနီး မိဂဒါဝုန္ေတာဝယ္ရွိေသာ ပၪၥဝဂၢီငါးဦး – (ပၪၥ- ငါးခု ငါးေယာက္၊ ၀ဂၢ-အစု အဖြဲ႕)တို႔ကို တရားဦးေဟာၾကားရန္ ႂကြခ်ီေတာ္မူေလသည္။

အခ်ိန္ကား – ေနမင္းႀကီး ဝင္လုဝင္ဆဲအခ်ိန္၊ လမင္းႀကီးမွာ ျပဴလစ္စ အခါသမယ ျဖစ္၏။ ဆည္းဆာ ညခ်မ္း ျဖစ္သည္။ သူေတာ္ျမတ္ဓာတ္ေၾကာင့္ သာယာဖြယ္ေကာင္းလွေပ၏။ မိဂဒါဝုန္ေတာကား ႐ႊင္ပ်ေအးျမေန၏။ ဆိတ္ၿငိမ္မႈျဖင့္ ၿပီးလ်က္ရွိ၏ ။ ထိုအခိုက္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ပ ၪၥဝဂၢီတို႔၏ ေရွ႕တြင္ ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြ ေနေတာ္မူသည္။ ထို႔ေနာက္ “ရဟန္းတို႔” ဟု ေခၚေဝၚကာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ေတာ္မူလိုက္၏။ ဤကား .. တရားဦးေဟာရန္ ဖိတ္ေခၚသံအစတည္း။ ပၪၥဝဂၢီတို႔သည္ သီလစင္ၾကယ္ၿပီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ ျပင္ .. သဒၶါ၊ ဆႏၵ၊ ဝီရိယစိတ္ထား ျပည့္စုံေနၿပီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကေလရာ … ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားအစသည္ သူတို႔၏ ႏွလုံးသားဝယ္ တရား တည္၍တည္၍ လာေလသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက မိမိဘုရား ျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္း မိန႔္ၾကား၏။ တရားနာယူၾကရန္လည္း တစ္ဆက္တည္း တိုက္တြန္း၏ …။ သို႔ေသာ္ မယုံၾကည္ႏိုင္ၾကသျဖင့္ သုံးႀကိမ္သုံးခါ ျငင္းဆန္ကာ ေနၾက၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုျငင္းဆန္မႈကို ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္မံသိေစျပန္၏။ ၿပီးမွ “တရားဦး” ေခၚ ဓမၼစကၠ ပဝတၱန သုတၱ ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။ ထိုတရားေတာ္၏ အဆုံးဝယ္ အရွင္ေကာ႑ညသည္ လူသားမ်ား အနက္ ပထမဦးဆုံး ေသာတာပတၱိဖိုလ္၌ တည္ေလ၏။ ထိုေန႔သည္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ျဖစ္၏။ ထို႔ေနာက္တဖန္ … ေဒသနာကိုေဟာျပေတာ္မူရာ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔၌ အရွင္ဝပၸ၊ (၂) ရက္ေန႔၌ အရွင္ဘဒၵိယ၊ (၃) ရက္ေန႔၌ အရွင္မဟာနာမ္၊ (၄) ရက္ေန႔၌ အရွင္အႆဇိ တို႔သည္ အသီးသီး ေသာတာပန္ တည္ၾကေလကုန္၏။

ပ ၪၥဝဂၢီအားလုံးပင္ “ဧဟိဘိကၡဳ” ရဟန္း အျဖစ္ ေရာက္ၾကေလသည္။ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၅)ရက္ေန႔တြင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ “အနတၱလကၡဏသုတၱ” ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤတြင္ ငါးဦးလုံး ရဟႏၲာ ျဖစ္ေတာ္မူၾကေလသည္။ ထိုေန႔ကိုလည္း “ရဟႏၲာေန႔” ဟု ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ သတ္မွတ္ယူၾကကုန္သည္။ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ကိုမူ တရားဦးဓမၼစၾကာ ေဟာၾကားေသာေန႔ ျဖစ္၍ “ဓမၼစၾကာေန႔” ဟု… ယေန႔အထိ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အေလးအျမတ္ ျပဳခဲ့ၾကေပသည္။

ဝါဆိုလျပည့္ ေန႔ျမတ္ ထူးျခားခ်က္မ်ား

(၁) ပဋိသေႏၶတည္ သည့္ေန႔

မဟာသကၠရာဇ္ – ၆၇၊ ဝါဆို လျပည့္။ (ၾကာသပေတးေန႔)

(၂) ေတာထြက္သည့္ေန႔

မဟာသကၠရာဇ္ – ၉၇၊ ဝါဆိုလျပည့္။ (တနလၤာေန႔)

(၃) ဓမၼစၾကာတရားဦး မဟာသကၠရာဇ္ — ၁၀၃၊ ဝါဆိုလျပည့္။ (စေနေန႔)

(၄) ေသာတာပန္လူသား စေပၚသည့္ေန႔

မဟာသကၠရာဇ္ – ၁၀၃၊ ဝါဆိုလျပည့္။ (စေနေန႔)

ပုထုဇဥ္ခရီးမွ အရိယာခရီးသို႔ စတင္ ကူးေျပာင္းခြင့္ႀကဳံေသာေန႔။

(၅) သံဃာရတနာ စေပၚသည့္ေန႔

မဟာသကၠရာဇ္ – ၁၀၃၊ ဝါဆို လျပည့္။

(၆) “ဧဟိ ဘိကၡဳ ” ဟူေသာ စကားကို စတင္ ၾကားရေသာေန႔။

(၇) ေရမီး အစုံစုံတို႔ျဖင့္ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပေတာ္မူေသာေန႔ (၇ ဝါေျမာက္တြင္)

ေျပာင္လွ်ံထိန္ညီး၊ ေရမီးေထြေထြ၊အံ့ဖြယ္ဖန္ဆင္း၊ ဘက္ကင္းသေရ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးပ၊ တန္ခိုးသေခ်ၤ၊ ဝါဆိုလ ပုဏၰ ဒိ၀ေသ။

လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး၏ ကဗ်ာမ်ား

သေႏၶယူေတာ္မူေသာေန႔ (ၾကာသာပေတးေန႔)

သုံးလူ႔ရွင္ပင္၊ ကြၽန္းထိပ္ တင္ ေသာင္းခြင္စၾကာဝဠာ၊ နတ္ျဗဟၼာ တို႔ညီညာ႐ုံးစု၊ ေတာင္းပန္မူေၾကာင့္ ရတုနဂိုရ္၊ ႐ႊန္း႐ႊန္းစိုသည္ ဝါဆိုလျပည့္ ႂကြက္မင္းေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ့ၾကည္ျဖဴ သေႏၶယူသည္ နတ္, လူ ၿငိမ္းဖို႔ ကိန္းပါကို ….။

ေတာထြက္ေတာ္ မူေသာေန႔ (တနလၤာေန႔)

ဖြားျမင္ေျမာက္ေသာ္၊ ဆယ္ေျခာက္ႏွစ္႐ြယ္ ပ်ိဳျမစ္ႏုနယ္၌၊ သုံးသြယ္ေ႐ႊနန္း သိမ္းျမန္း ၿပိးလစ္ ဆယ္သုံးႏွစ္လွ်င္၊ ဘုန္းသစ္လွ်ံလူ၊ စံေတာ္မူ၍ ႐ြယ္မူႏုၿဖိဳး၊ ႏွစ္ဆယ္ကိုးဝယ္” ေလးမ်ိဳးနိမိတ္ နတ္ျပဟိတ္ေၾကာင့္၊ ေ႐ႊစိတ္ျငင္ၿငိဳ၊ သံေဝပိုကာ ဝါဆိုလျပည့္ က်ားမင္းေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ့ရဂုံ ေတာ္ရပ္လွႈံသည္” စုံၿမိဳင္ပင္ရိပ္ ခမ္းမွာကို ။

ဓမၼစၾကာ ေဟာေတာ္မူေသာေန႔ (စေနေန႔)

ဘုရားျဖစ္ကာ၊ မိဂဒါသို႔၊ စၾကာေ႐ႊဖဝါး ျဖန႔္ခ်ီ သြား၍၊ ငါးပါးဝဂၢီစုံအညီႏွင့္ မဟီတစ္ေသာင္း တိုက္အေပါင္းမွ၊ ခေညာင္းကပ္လာ၊ နတ္ျဗဟၼာအား“ ဝါဆိုလျပည့္၊ စေနေန႔ဝယ္ ေႂကြ႕ေႂကြ႕လွ်ံတက္၊ ဓမၼစက္ကို” မိန႔္ႁမြတ္ေထြျပား၊ ေဟာေဖာ္ၾကားသည္ တရားနတ္စည္ ႐ႊမ္းတယ္ကို။

အရွင္ဉာဏဝရ ၫႊန္း – မာဂဓိ(သာစည္)၏ အခါေတာ္ေန႔မ်ား

Credit&copy

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

nineteen + four =