“ေတးသံသြင္း မ်ားမွ စီးရီးေရာင္း ရေငြ သိမ္းရတာ ညည အိပ္ေရးပင္ ပ်က္သည္” ဟု ဆို ရသည္ အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း

စိုင္းထီးဆိုင္သည္ ျမန္မာျပည္တြင္ ေက်ာ္ၾကားေသာ ရွမ္းလူမ်ိဳး ေတးေရးဆရာ၊ အဆိုေတာ္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူ၏ ဂီတခရီးတစ္ေလ်ာက္လုံးတြင္ ရွမ္းဘာသာျဖင့္ သီဆိုေသာ သီခ်င္းအယ္ဘမ္ ၃ ေခြ မွ ၄ ေခြႏွင့္ ဗမာဘာသာျဖင့္သီဆိုေသာ သီခ်င္းေခြ ၃၀မွ ၄၀ အထိ ထြက္ရွိခဲ့သည္။

သူသည္ ကန္ထရီးဂီတကိုသာ အထူးအသားေပး ေရးသားခဲ့ေလသည္။ စိုင္းထီးဆိုင္ႏွင့္ အတူ ေတးေရးဆရာ၊ ေဒါက္တာ စိုင္းခမ္းလိတ္ႏွင့္ သဘာဝရင္ေသြးငယ္ The Wild Ones အဖြဲ႕သည္လည္း မႏၲေလးအေျချပဳၿပီး ႏိုင္ငံေက်ာ္ျဖစ္ခဲ့သည္။

စိုင္းထီးဆိုင္ကို အဖဦးနႏၵာ၊ အမိ နန္းအိန္တို႔မွ (၁၉၅၀) ျပည့္ႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၂၃) ရက္၊ ျမန္မာသကၠရာဇ္ (၁၃၁၂) ခုႏွစ္၊ ေတာ္သလင္းလဆန္း (၁၂) ရက္၊ စေနေန႔တြင္ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း၊ လင္းေခးၿမိဳ႕တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။

ေမာင္ႏွမသားခ်င္းငါးဦးအနက္ စိုင္းထီးဆိုင္မွာ သားအႀကီးဆုံးျဖစ္ၿပီး ညီမ နန္းဝင္းထိန္၊ နန္းျမင့္အုန္း၊ နန္းသိန္းေထြး (ခ) ယိင္းႏွင့္ ညီစိုင္းေအာင္ထီးခမ္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္။

စိုင္းထီးဆိုင္ ေမြးစက ျပာႏွမ္းႏွမ္း မည္းတူးတူးေလးျဖစ္၍ နာမည္ကို အိုက္တူးဟု အလြယ္တကူ မွည့္ေခၚခဲ့ၾကၿပီး လသား အ႐ြယ္ အမည္မွည့္ခ်ိန္တြင္ စိုင္းတင္ဦး ဟုမွည့္ခဲ့ၾကသည္။ ကိုရင္ႀကီး ဝတ္ခ်ိန္တြင္ ရွင္ဓမၼရက ဘြဲ႕အမည္ျဖင့္ သကၤန္းစည္းခဲ့သည္။

အသက္ ၅ ႏွစ္ေက်ာ္အ႐ြယ္၌ လင္ေခးရွိ အလယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ တက္ေသာ္ လည္း စာသင္ႏွစ္မၿပီးခင္ အခ်ိန္မွာပဲ လင္းေခး ေက်ာင္းမွ ထြက္ၿပီး လြယ္လင္ရွိ Sacred Heart Convent High School တြင္ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား သြားေနရသည္။

စိုင္းတင္ဦး အမည္မွသည္ ရစ္ခ်တ္နႏၵာဟု ေခၚတြင္ခဲ့သည္။ ယင္းေက်ာင္းတြင္ စစၥတာပီးယား လက္ေဆာင္ေပးေသာ ႏိုင္လြန္ႀကိဳး ေလးေခ်ာင္းတပ္၊ ယူကလီးလီး တူရိယာကို တီးခြင့္ရခဲ့ၿပီး အဆို၊ အတီးပညာႏွင့္ စတင္ရင္းႏွီးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

စတုတၳတန္းေအာင္၍ ပၪၥမတန္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေတာင္ႀကီး Christian High School တြင္ ေျပာင္းတက္ခဲ့ပါသည္။ ယင္း ေက်ာင္းတြင္ ဂစ္တာ ေသေသခ်ာခ်ာ တီးတတ္ေအာင္ သင္ျပေပးခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္း ေမာင္ေမာင္ႏွင့္ေတြ႕ဆုံၿပီး

ေတာင္ႀကီး ယဥ္ေက်းမႈတီးဝိုင္းတြင္ အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ ကိုးတန္းႏွစ္တြင္ စာေမးပြဲက်သျဖင့္ ဖခင္ျဖစ္သူက ေတာင္ႀကီးတြင္ မထားေတာ့ဘဲ လြယ္လင္တြင္ ေက်ာင္းျပန္ေနေစသည္။ ကိုးတန္းေအာင္မွ ေတာင္ႀကီးတြင္ ျပန္ေနခြင့္ေပးမည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။

လြယ္လင္ ျပန္ေရာက္ေတာ့ သြားလာ လည္ပတ္စရာသိပ္မရွိ၊ အေပါင္းအသင္းလည္း နည္းသြားသည့္အတြက္ သီခ်င္းေလးေတြ ပိုစပ္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ေႏြရာသီ လူတိုင္းစာတတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာ ရွမ္းစာေပသင္ၾကား တတ္ေျမာက္ေရးသည္လည္း

အေရးႀကီးေသာ အခန္းက႑ တစ္ရပ္ျဖစ္လာသည္။ ယင္းသို႔ သင္ၾကားရာတြင္ ရွမ္းစာေရးထုံး မူသစ္မူေဟာင္းရွိရာ ဘယ္မူႏွင့္ သင္ၾကားမလဲဆိုသည္ကို အတည္ျပဳရန္ ညီလာခံတစ္ခုအား ေတာင္ႀကီးတြင္ က်င္းပခဲ့ပါသည္။

ထိုညီလာခံ၌ စိုင္းခမ္းလိတ္ ႏွင့္ စတင္ေတြ႕ဆုံခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္၏ ေတြ႕ဆုံမႈမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတလႊား ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးေလာကတြင္ ေခတ္တစ္ေခတ္ျဖစ္ေစမည့္ အင္အားႀကီးမားသည့္ ေရွးေရစက္ တစ္ခုပင္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

ေက်ာင္းမ်ား ျပည္သူပိုင္သိမ္းသည့္အခါ ရစ္ခ်တ္ နႏၵဆိုသည့္ အမည္ကို ေျပာင္းရန္ စိတ္ကူးရလာသည္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ေသာ ရွမ္းစာဆိုေတာ္တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဦးခြန္မဟာကား နကၡတၱေဗဒ၊ မဟာဘုတ္ႏွင့္ ေဗဒင္ကိန္းခန္း တတ္ကြၽမ္းသူျဖစ္၍

သြားေရာက္တြက္ခ်က္ၿပီး အမည္မွည့္ခိုင္းရာမွ “ စိုင္းထီးဆိုင္ ” ျဖစ္လာသည္။ ထီးဆိုသည္ မွာ ထိပ္ဖ်ား၊ ဆိုင္ကစိန္ျဖစ္၍ ထိပ္တက္ဖ်ားက စိန္ေက်ာက္မ်က္ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။

လြယ္လင္မွာ ကိုးတန္းေအာင္ ေတာ့ ေတာင္ႀကီးသို႔ ျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕သို႔ ရွမ္းဘာသာျဖင့္ အသံလႊင့္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ရာမွ စာေမးပြဲေျဖဖို႔ ေဖာင္တင္ရက္ ေနာက္က်သြားခဲ့ရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဖခင္ျဖစ္သူကလည္း လင္ေခးမွာပဲ ဆယ္တန္းေျဖဖို႔ ေျပာခဲ့ရာ လင္းေခး ျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ စာေမးပြဲေျဖဆိုၿပီးေသာေန႔မွာ စိုင္းထီးဆိုင္အပါအဝင္ျဖစ္ေသာ လင္ေခးေဘာလုံးအဖြဲ႕သားေတြ အေရွ႕ေတာင္အာရွကြၽန္းဆြယ္ အားကစားပြဲၾကည့္ဖို႔ ရန္ကုန္သြားၾကသည္။

အားကစားပြဲၾကည့္ရင္း သူငယ္ခ်င္း စိုးစိုးျမင့္ႏွင့္ ေတြ႕ရသည္။ စိုးစိုးျမင့္မွ ျမန္မာ့အသံ ရွမ္းအစီအစဥ္မွာ သီခ်င္းေတြအသံသြင္းဖို႔ရွိတယ္။ ဒီရက္အတြင္း အသံသြင္းမယ္ဆိုရင္ ျဖစ္မလားလို႔ ေမးလာခဲ့သည္။

စိုင္းထီးဆိုင္အတြက္ ေရငတ္တုန္း ေရတြင္းထဲ က်သြားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းတြင္မွ “အေဝးကခ်စ္သူ”၊ “ေလွငယ္ရွင္ဆုေတာင္း”၊ “အက်ည္းတန္ခ်စ္သူ”၊ “ကိုယ္သေဘာ က်သူေလး”၊ “ပန္းခ်ယ္ရီ” စသည့္ ကိုယ္တိုင္ေရး ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ရွမ္းသီခ်င္းငါးပုဒ္ အသံသြင္းျဖစ္ခဲ့သည္။

ယင္းသီခ်င္းမ်ားသည္လည္း လူႀကိဳက္မ်ားၿပီး ဓာတ္ျပားရကာ အၿမဲတမ္း အသံလႊင့္ေပးဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဆယ္တန္း ေအာင္ေသာအခါ စိတ္ပညာေမဂ်ာျဖင့္ မႏၲေလးတကၠသိုလ္သို႔ တက္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ဤတြင္ စိုင္းခမ္းလိတ္ႏွင့္ ျပန္ေတြ႕ျဖစ္သည္။

စိုင္းခမ္းလိတ္မွ စိုင္းထီးဆိုင္ကို သီခ်င္းဝါသနာပါေသာေၾကာင့္သာမက ညီျဖစ္သူစိုင္းခမ္းသီ၏ သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္လည္း သံေယာဇဥ္ရွိသူျဖစ္သည္။ မႏၲေလး ေရာက္ေတာ့ ဂီတမိတ္ေဆြမ်ား တိုးပြားလာခဲ့ရာ ေတးေရးဆရာကိုေနဝင္း အပါအဝင္ျဖစ္ေပသည္။

ကိုေနဝင္း၏ “ေမာင့္လျပည့္ဝန္း”သီခ်င္းမွာလည္း မၾကာခဏၾကားၾကားေန၍ ရေနခဲ့ရာ ညဘက္အေရွ႕ေဆာင္မွာအၿမဲလိုလိုသီခ်င္းဆိုျဖစ္ခဲ့သည္။

ယင္းေနာက္(၁၉၇၃)ခုႏွစ္ခန႔္တြင္ စိုင္းခမ္းလိတ္၊ စိုင္းထီးဆိုင္၊ ခြန္မ်ိဳးလြင္ ႏွင့္ ေစာသိမ္းဝင္းတို႔ ပါဝင္ေသာ The Out-siders တီးဝိုင္းဖြဲ႕ခဲ့သည္။ မႏၲေလးတကၠသိုလ္နယ္ေျမတြင္ The Outsiders အဖြဲ႕၏သီဆိုတီးခတ္မႈမ်ား လူသိမ်ားလာခဲ့သည္။

၎အခ်ိန္တြင္ မႏၲေလးစင္ထရယ္ (ဗဟို) ေတးသံသြင္းမွ ေငြေၾကးအကုန္အက်ခံၿပီး အသံဖမ္း ၾကည့္ၾကသည္။ ပထမဆုံးရလဒ္ကေတာ့ စတီရီယို ဟိုင္ဖိုင္သံမထြက္၊ အတီးပိုင္းမသပ္ရပ္၊ အသံဖမ္း ကြာလတီလိုအပ္၊ အဆိုပိုင္းစကားသံမ်ား ပီပီသသမရွိဘဲ သိပ္ဝဲေနသည့္ အတြက္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္မွာ အသံဖမ္းစနစ္ေကာင္းေကာင္း၊ စတူဒီယိုေကာင္းေကာင္းႏွင့္ အသံသြင္းမည္ဆိုၿပီး ဦးဘသိန္းစတူဒီယိုတြင္ အသံသြင္းခဲ့ၾကသည္။ မာစတာေခြထြက္ေတာ့ ရန္ကုန္ရွိေတးသံသြင္းေတြ လိုက္ျပရာဘယ္သူမွမယူသျဖင့္ တစ္ဆိုင္ဝင္တစ္ဆိုင္ထြက္ တစ္ပုဒ္ႏွစ္က်ပ္ႏႈန္းႏွင့္ ျဖန႔္ရသည္။

တခ်ိဳ႕ဆို ပစ္ပစ္ခါခါျငင္းဆိုသျဖင့္ စိတ္ဓာတ္က်ၾကရသည္။ ေတာင္ႀကီးမွ “ေမာေတးသံသြင္း” တစ္ဆိုင္ပဲ လိုလိုလားလားရွိခဲ့သည္။ ေဈးမျဖတ္ဘဲ အေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ယူထားလိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္ တြင္သူငယ္ခ်င္း “ေအာင္ခိုင္ျမင့္ ေဂ်ေမာင္ေမာင္ႏွင့္ ေတြ႕သည္။

သူကရန္ကုန္မွာ လိုက္ျဖန႔္ေပးမည္ဆိုၿပီး အေခြကို ေသေသခ်ာခ်ာလိုက္ျဖန႔္ေပးရာ လူၾကား ထဲ အေတာ္ပ်ံ႕ႏွံ႔ သြားခဲ့သည္။ (၁၉၇၃)ခုႏွစ္မွာ The Outsiders ႏွင့္ The Highlanders

(စိုင္းခမ္းသီ၊ ေစာဂ်က္ဆင္၊ ေစာေဂ်ာ္နီတို႔ စုစည္းထားေသာအဖြဲ႕) ဝိုင္းေတာ္သား မ်ားပူးေပါင္းၿပီး The Wild Ones (သဘာဝရဲ႕ရင္ေသြးငယ္မ်ား) ေတးဂီတအဖြဲ႕စတင္ဖြဲ႕ခဲ့သည္။ ၿပီး ရန္ကုန္႐ုပ္ရွင္ၿခံမွာ ဒုတိယေခြကို သြင္းျဖစ္ခဲ့သည္။

“ေႏြရာသီ”၊ “ခ်စ္တာတစ္ခုတည္းသိတယ္”၊ “စိုင္းျပန္ရဦးမယ္”၊ “ေ႐ႊဟသၤာနားခိုက္” ပါဝင္ေသာသီခ်င္း (၁၀) ပုဒ္ျဖစ္သည္။ ထိုအေခြမွာ ေတးသံသြင္းမ်ားမွ စီးရီးေရာင္းရေငြ သိမ္းရတာ ညည အိပ္ေရးပင္ပ်က္သည္ဟု ဆိုပါသည္။

ထိုအေခြအား ညည္းညည္းညဴညဴ တဖ်စ္ေတာက္ေတာက္ႏွင့္ အသံသြင္း ေပးခဲ့ေသာ ႐ြက္ဝါေမာင္ေမာင္ ပင္အံ့အားသင့္ခဲ့ရသည္အထိျဖစ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တတိယေခြကို “ပန္းသာ႐ုပ္ရွင္ၿခံ” တြင္ သြင္းျဖစ္ၿပီး

စီးရီးေခါင္းစဥ္မွာ “မႏၲေလးေရာက္ရွမ္းတစ္ေယာက္” ျဖစ္သည္။ ဒီတစ္ႀကိမ္မွာေတာ့စီးရီးမွာေပါက္သြားခဲ့ၿပီး ေတးသံသြင္းမ်ားမွ လက္မလည္ေအာင္ ကူးေနခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆက္၍ “ျခေသၤ့လည္ျပန္ (သို႔) ျပန္ညႇိရမယ့္ကာရန္”၊

“စိတၱဇအလြမ္း”၊ “ပ်ံသာပ်ံပါေ႐ႊဟသၤာ” ( ေက်နပ္ပါေတာ့ )၊ “ အိပ္စက္ အနားယူၿပီ” စသည့္ စီးရီးမ်ား စီကာစဥ္ကာ ထြက္လာသည္။ ယေန႔ျမန္မာ ဘာသာႏွင့္ ရွမ္းဘာသာျဖင့္ ေတးသီခ်င္း စီးရီးေခြေပါင္းမ်ားစြာ ထြက္ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

စိုင္းထီးဆိုင္မွာ ေတးစီးရီး မ်ားသီဆို႐ုံမက ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းစီစဥ္ၿပီး ဗီဒီယို ဇာတ္ကား မ်ားျဖစ္သည့္ “အခ်စ္အတြက္ တစ္ဖန္ေမြးဖြားျခင္း” (မင္းသမီးေမသန္းႏုႏွင့္)

“မစၦရိယ” (မင္းသမီးေမသန္းႏုႏွင့္) “မႏၲေလးေရာက္ ရွမ္းတစ္ေယာက္” (မင္းသမီး ေမသၪၨာဦးႏွင့္) ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးခဲ့ပါေသးသည္။

စိုင္းထီးဆိုင္မဆုံးပါးခင္ ဆုန္သင္းပါရ္၊ ရတနာဦးတို႔ႏွင့္ အတူသီဆိုထားေသာ “ ဝတ္မႈန္ခရီး” ေတးစီးရီး ထြက္ခဲ့ၿပီးမၾကာခင္ စိုင္းခမ္းလိတ္၏သမီး “နန္းခမ္းႏြဲ႕လိတ္”ႏွင့္ တြဲဖက္သီဆိုထားေသာ “တြဲဖက္ေကာင္း” စီးရီးထြက္ဖို႔ရွိပါသည္။

စိုင္းထီးဆိုင္၏ ေနာက္ဆုံးေတးစီးရီး ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသို႔အခက္အခဲမ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရေသာ္လည္း ဘဝကို ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္ဆိုင္၍ ေတးေလာကသို႔ တိုးဝင္လာခဲ့ရေသာ စိုင္းထီးဆိုင္သည္

ယေန႔ဆိုလွ်င္ ျမန္မာျပည္တနံတလ်ားတြင္ မသိသူမရွိသေလာက္ေအာင္ ပရိတ္မ်ားထု ႏွင့္ ထည္ႏွင့္ အခိုင္အမာရွိခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္သာမက ျပည္ပႏိုင္ငံ အသီးသီးမွလည္း ေလးစားစြာ ဖိတ္ၾကားျခင္း ခံခဲ့ရေသာ ေတးသံရွင္တစ္ဦး လည္းျဖစ္ပါသည္။

စိုင္းထီးဆိုင္သည္ မက်န္းမမာျဖစ္လာရာ ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆး႐ုံႀကီး အစာအိမ္ႏွင့္ အူလမ္းေၾကာင္းဌာနတြင္ တက္ေရာက္ကုသခဲ့ရာမွ (၁၀၊၃၊၂၀၀၈) ရက္ေန႔ နံနက္ (၅:၄၅)နာရီတြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ကြယ္လြန္ခ်ိန္တြင္ ဇနီးေဒၚခင္သန္းစိုး၊ သားစိုင္းခိုင္ခမ္း၊ သမီးနန္းစံဟြမ္ႏွင့္ နန္းယုေခါင္တို႔ က်န္ရစ္ခဲ့ပါသည္။

Myanmar Wiki

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

18 + eight =