ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ရရွိႏိုင္ေသာ အက်ိဳး”…

တစ္ခါတုန္းက ပါယာသိၿမိဳ႕စား နဲ႔သူ႔တပည့္ဥတၱရလုလင္ ဆိုတာရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ပါယာသိၿမိဳ႕စားက စတုဒိသာ အလႉပြဲႀကီးတစ္ခုလုပ္ပါတယ္။ စတုဒိသာအလႉပြဲႀကီးကို ေဝယ်ာဝစၥ ေဆာင္႐ြက္ေပးရတဲ့သူစီမံခန႔္ခြဲေပးရတဲ့ သူက ဥတၱရလုလင္ပါ။ စတုဒိသာအလႉပြဲမွာ ရဟန္း၊ ပုဏၰား၊ ခိုကိုးရာမဲ့၊ ခရီးသြား၊ ေတာင္းစားရသူ စသည္ေတြကိုအလႉႀကီးေပးလႉတာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေကြၽးတာက ပုန္းရည္ဟင္းရယ္ ဆန္ၾကမ္း ထမင္းရယ္ပါ။ ဒါ့အျပင္ လာသမွ်ကို ခ်ည္ထည္အဝတ္ေတြ လည္း ေပးလႉပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေတြ႕အထိ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ခပ္ညံ့ညံ့ခ်ည္ထည္အဝတ္ေတြပါ။ ဒါကိုၾကည့္ၿပီး ေဝယ်ာ ဝစၥကို ဦးေဆာင္ေဆာင္႐ြက္ေပးေနရတဲ့ ဥတၱရလုလင္က အေတာ္ပဲစိတ္ပ်က္သြားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ဥတၱရလုလင္က –

“ဒီေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္ေပးရေသာကုသိုလ္ေၾကာင့္ ငါသည္ ပါယာသိၿမိဳ႕စားကို ဒီပစၥဳပၸန္ဘဝ၌သာ ေတြ႕ဆုံ ေပါင္းဆုံရ၍ ေနာက္ဘဝအဆက္ဆက္ မေတြ႕ဆုံ မေပါင္းဆုံရပါလို၏” လို႔ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။ ဥတၱရလုလင္ရဲ႕ ဆုေတာင္းစကား ကို ပါယာသိၿမိဳ႕စားက တဆင့္စကားအရ ၾကားသိသြားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဥတၱရ လုလင္ကိုေခၚၿပီး “ဥတၱရ… သင္ကေဝယ်ာဝစၥလုပ္ေပးရတဲ့ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဘဝေတြမွာ ‘ငါနဲ႔မဆုံရ ပါလို၏’ လို႔ ဆုေတာင္းတယ္ဆို” ဆိုၿပီး တိုက္႐ိုက္ပဲေမးပါတယ္။ ဥတၱရလုလင္ကလည္း သူဆုေတာင္းတဲ့အတိုင္းဟုတ္မွန္ေၾကာင္းဝန္ခံပါတယ္။

ပါယာသိၿမိဳ႕စားက အံၾသတဲ့ဟန္နဲ႔ “ဥတၱရ…ငါတို႔ဟာ ေကာင္းမႉကိုလည္း အလိုရွိတယ္၊ ေကာင္းမႉရဲ႕အက်ိဳး ကိုလည္း အလိုရွိတယ္မဟုတ္လား” လို႔ ျပန္ေမးခြန္း ထုတ္ပါတယ္။ ဥတၱရလုလင္ကေတာ့ စကားကို ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ျပန္ေျဖပါတယ္။ “ၿမိဳ႕စား… ၿမိဳ႕စားရဲ႕အလႉ မွာ ပုန္းရည္ဟင္းရယ္ ဆန္ၾကမ္းထမင္းရယ္ ကိုေပးလႉတယ္။ အဲဒီထမင္းဟင္းကို ၿမိဳ႕စားက ေျခေထာက္နဲ႔ထိဖို႔ အတြက္ေတာင္ အလိုရွိမွာမဟုတ္ဘူး၊ စားဖို႔အတြက္ဆို တာေတာ့ ေျပာဖို႔ေတာင္မလို ေတာ့ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ အေတြ႕အထိၾကမ္းတမ္းတဲ့ ခ်ည္ထည္အဝတ္ေတြကို ေပးလႉတယ္။ အဲဒီခ်ည္ထည္အဝတ္ေတြ ကိုလည္း ၿမိဳ႕စားအေန နဲ႔ ေျခေထာက္နဲ႔ေတာင္ ထိခ်င္မွာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္တိုင္ဝတ္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ဘူး” လို႔ အေၾကာင္းျပအေျဖစကားကို ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။

ဒီေတာ့မွ ပါယာသိၿမိဳ႕စားက “ဥတၱရ… ဒါျဖင့္ရင္လည္းေကာင္းၿပီ၊ ငါစားတဲ့အစာ ငါဝတ္တဲ့အဝတ္ေတြကို သင့္ စိတ္ႀကိဳက္သာ ေပးလႉ ပါေတာ့”လို႔ တဆင့္တက္ခြင့္ျပဳစကားေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဥတၱရလုလင္ ကလည္း တဆင့္တက္အခြင့္စကားရၿပီဆိုမွ အစားေကာင္း အဝတ္ေကာင္းေတြေပးလႉတဲ့ စတုဒိ သာအလႉပြဲႀကီးကို ျပန္စီစဥ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ႔လႉတာမဟုတ္ေပမယ့္ ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ကိုေတာ့ စိတ္ပါလက္ပါ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ တက္တက္ႂကြႂကြနဲ႔ လာသမွ်ဧည့္သည္ေတြကို ၿပဳံးၿပဳံးျပၿပီး လုပ္ပါေတာ့တယ္။ ပါယာသိၿမိဳ႕စားကေတာ့ ကိုယ့္အလႉကို အ႐ိုအေသမရွိသလို ကိုယ့္လက္နဲ႔ ကိုယ္တိုင္ကိုင္တြယ္ၿပီးလည္း မလႉပါဘူး။ ဥတၱရလုလင္ကသာ ကိုယ့္အလႉ မဟုတ္ေပမဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ကိုေတာ့ ႐ို႐ိုေသေသနဲ႔ တန္ဖိုး ထားလုပ္ေတာ့တာပါ။

သက္တမ္းေစ့လို႔ကြယ္လြန္တဲ့အခါမွာ အလႉရွင္ပါယာသိၿမိဳ႕စားက စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္မွာျဖစ္ရပါတယ္။ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္သူဥတၱရလုလင္ကေတာ့ ပါယာသိၿမိဳ႕စားထက္တဆင့္သာတဲ့ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာျဖစ္သြားရ ပါ ေတာ့တယ္။
(သုတ္မဟာဝါပါဠိေတာ္ ပါယာသိသုတ္၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၈၀)

အလႉရွင္နဲ႔ေဝယ်ာဝစၥလုပ္သူတို႔ ေသလြန္တဲ့အခါ အလႉရွင္ပါယာသိၿမိဳ႕စား က စတုမဟာရာဇ္ နတ္ျပည္မွာ ျဖစ္ၿပီး ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ သူဥတၱရလုလင္ ကေတာ့ အလႉ႔ရွင္ထက္တဆင့္သာတဲ့ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာသြားျဖစ္ရတဲ့ သာဓကဝတၳဳေလးက ဒီေန႔ေခတ္ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ေနတဲ့သူေတြ ပရဟိတလုပ္ေန တဲ့သူေတြအတြက္ တကယ့္အားက် အတုခိုးစရာေလးပါပဲ။ တကယ္ဆို သခ်ၤာသေဘာတရားအရတြက္မယ္ဆိုရင္ အလႉရွင္က အခြင့္အေရး သာေနရမွာပါ။ ဘာက သခ်ၤာ သေဘာတရား ကို ေျပာင္းလဲသြား သလဲဆိုေတာ့ စိတ္ေစတနာက အက်ိဳးေပးကိုခြဲပစ္လိုက္တာပါ။ ဒီေတာ့ စိတ္ထား တတ္ရင္ ထားတတ္သေလာက္ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္သူေတြအတြက္ အခြင့္အေရးသာလြန္မႉေတြက ေျပာမျပတတ္ေအာင္ ရွိေနတာပါ။

ေဝယ်ာဝစၥဆိုတာ ပါဠိစကားပါ၊ ျမန္မာလိုေျပာရင္ေတာ့ အမႉႀကီးအမႉငယ္ ကို ေဆာင္႐ြက္ေပးသူလို႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိဝံသကေတာ့ သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာ မွာ ေဝယ်ာဝစၥဆိုတာကို “မိဘစသည္တို႔ႏွင့္ ဂိလာနပုဂၢိဳလ္၊ အျခားမိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း၊ သီတင္းသုံးေဖာ္တို႔၏ အျပစ္ကင္းေသာကိစၥလုပ္ငန္း၌ တစ္စုံတစ္ခုအက်ိဳးကိုမေတာင့္တဘဲ ႐ိုးသားေသာစိတ္ျဖင့္ ကူညီေဆာင္႐ြက္ေ ၾကာင္းေစတနာသည္ ေဝယ်ာဝစၥ” လို႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ျပ ထားပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဖြင့္ျပထားတာေလးက က်စ္က်စ္ လစ္လစ္ေလးနဲ႔ လိုရင္းအဓိပၸါယ္ ကိုသိရသလို ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ေန သူတိုင္းအတြက္လည္း အလြတ္က်က္ထား ရမယ့္ စာသားအဓိပၸါယ္ေလးပါ။ စာသားေလးကိုအလြတ္က်က္ထားၿပီး ဆရာေတာ့္ဖြင့္ဆို ခ်က္အတိုင္း ေဝယ်ာဝစၥလုပ္သြား႐ုံပါပဲ။

အဲဒီမွာ လိုရင္းကေတာ့ စိတ္ေစတနာေလးက အဓိကပါပဲ။ ပါဠိစကား လုံးျဖစ္ေနလို႔ ကိုယ္နဲ႔နည္းနည္းမ်ား အလွမ္းေဝးသလိုခံစားေနရရင္လည္း ကိုယ့္ေဝယ်ာဝစၥအလုပ္ေလးကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးေလးနဲ႔ ႐ို႐ိုေသေသေလးလုပ္ လိုက္ဖို႔ပါပဲ။ တံျမက္စည္းလွဲေနရင္လည္း တံျမက္စည္းလွဲတာေလးကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ ႐ို႐ိုေသေသေလးလွဲဖို႔ပါ။ ပန္းကန္ ေဆးေနရင္လည္း ပန္းကန္ေဆးေန တာေလးကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ ႐ို႐ိုေသေသေလးေဆး လိုက္ဖို႔ပါပဲ။ က်န္တဲ့စိတ္ညစ္ စရာေတြ အကုသိုလ္ျဖစ္စရာေတြကို အာ႐ုံမျပဳျဖစ္ဖို႔ပါ။ စိတ္ဆိုတာ အာ႐ုံႏွစ္ခုယူလို႔မရတာဆိုေတာ့ ကိုယ္လုပ္ေန တဲ့ ေဝယ်ာဝစၥေလး ကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ စိတ္စိုက္ထားလိုက္ရင္ က်န္တဲ့အာ႐ုံေတြဆီ စိတ္က မေရာက္ေတာ့ပါဘူး။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ေတာ့ ကိုယ့္ေဝယ်ာဝစၥအလုပ္ေလး ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၿပဳံးၿပဳံးေလးလုပ္ေနလိုက္ဖို႔ပါပဲ။ ေပ်ာ္႐ုံတင္ မကဘဲ မ်က္ႏွာေလး ကလည္းၿပဳံးေနရမွာပါ။ အဲဒီေပ်ာ္တဲ့စိတ္ ၿပဳံးတဲ့မ်က္ႏွာေလးက ပစၥပၸန္ဘဝအတြက္ တင္မကဘဲ သံသရာအတြက္ပါ မထင္မွတ္ တဲ့ေကာင္းက်ိဳးေတြ ေပးေတာ့မွာပါ။

တကယ္လို႔ ကိုယ္ကမေပ်ာ္တဲ့စိတ္ မၿပဳံးတဲ့မ်က္ႏွာနဲ႔ လုပ္ေန ရင္ေတာ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြ က ထိထိေရာက္ ေရာက္မဟုတ္ဘဲ မေပ်ာ္မၿပဳံးနဲ႔တြဲအက်ိဳးပဲေပးေတာ့မွာပါ။ လိုရင္းကေတာ့ ေပ်ာ္-ၿပဳံး နဲ႔လုပ္ရမွာပါ။ ေပ်ာ္တဲ့စိတ္ ၿပဳံးတဲ့မ်က္ႏွာဟာ ေဝယ်ာဝစၥအေပၚ ကိုယ့္စိတ္ေစတနာ ဘယ္အထိျမင့္တက္ေနတယ္ဆိုတာ ျပသတဲ့သေကၤတပုံရိပ္ တစ္ခုပါပဲ။ တကယ္ျပည့္ျပည့္စုံစုံလုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ေန႔တာေဝယ်ာ ဝစၥေတြၿပီးစီးလို႔ ညပိုင္းေရာက္တဲ့အခါ မ်က္ႏွာ သစ္ သြားတိုက္ၿပီး လက္အုပ္ကေလးခ်ီ “ဘုရားတပည့္ေတာ္ ယေန႔ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္ရေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႉသည္ နိဗၺာန္၏အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါေစ၊ ငါနဲ႔အတူေဝယ်ာဝစၥလုပ္သူအားလုံး ကိုယ္ဆင္းရဲကင္းၾကပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲကင္းၾက ပါေစ၊ အစစအရာရာအဆင္ေျပၾကပါေစ၊ ယေန႔ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္ရေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႉ အဖို႔ဘာဂကို ဤဝန္းက်င္ တြင္ရွိၾကကုန္ေသာ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္အေပါင္းတို႔ႏွင့္ မျမင္အပ္ေသာသတၱဝါအေပါင္းတို႔အားလည္းေကာင္း၊ သံသရာအဆက္ဆက္က ယေန႔ယခုတိုင္ေတာ္စပ္ခဲ့ေသာ မိေဟာင္းဘေဟာင္း ေဆြေဟာင္းမ်ိဳးေဟာင္းတို႔အား လည္းေကာင္း အမွ်အမွ်ေပးေဝငွပါ၏၊ အမွ်အမွ်ယူေတာ္မူၾကပါ”လို႔ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔အမွ်ေဝလိုက္ပါဦး။ ဒါက ကိုယ့္ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ကို တန္ဖိုးျမႇင့္ပစ္လိုက္တာပါ။ အဓိကကေတာ့ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တဲ့အခါ ဆုေတာင္း၊ ေမတၱာပို႔၊ အမွ်ေဝ (၃) ခ်က္ တြဲတြဲပါသြားဖို႔ပါပဲ။

အမွ်ေဝတဲ့အတြက္ အမွ်ေဝတဲ့ဒါနကုသိုလ္ထပ္ရသြားသလို နိဗၺာန္ကိုဆုေတာင္းတဲ့ အတြက္လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကိုတည့္မတ္ၿပီးသားျဖစ္သြားပါတယ္။ သာဓုေခၚခြင့္ရတဲ့နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြနဲ႔ မျမင္ရတဲ့ သတၱဝါေတြကလည္း အမွ်ေဝတဲ့ကိုယ့္ကို အခါအခြင့္သင့္ရင္သင့္သလို ကူညီေဖးမသြားဦးမွာပါ။ ဒါဆိုရင္ ကိုယ္လုပ္တဲ့ ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ေလးက ဘဝတစ္ခုထဲက ေပ်ာ္စရာက်င့္စဥ္ေလးတစ္ခုျဖစ္ေနေတာ့မွာပါ။ တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္၊ ေဝယ်ာဝစၥဆိုတာတစ္ေယာက္တည္းလုပ္ရတယ္ဆိုတာထက္ အမ်ားနဲ႔စုေပါင္းလုပ္ၾက ရတာမ်ားပါတယ္။ အမ်ားနဲ႔လုပ္ၿပီဆိုကတည္းက မတူညီတဲ့ခံစားမႉေတြကိုယ္စီရွိၾကမွာပါ။ ဒီေတာ့ ခံစားမႉမတူညီတဲ့ အတြက္ အဆင္မေျပမႉဆိုတာလည္းရွိလာေတာ့မွာပါ။ အဆင္မေျပမႉျဖစ္လာရင္ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ရတာ ကုသိုလ္အလုပ္ ဆိုေပမယ့္ ေပ်ာ္႐ႊင္မႉရွိေတာ့မွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။

တကယ္လို႔မ်ား အဲဒီလိုအဆင္မေျပမႉမ်ားျဖစ္လာခဲ့ရင္ “ငါ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ရင္း ပါရမီျဖည့္ေနတာ၊ ငါ ေဝယ်ာ ဝစၥလုပ္ရင္း ပါရမီျဖည့္ေနတာ” လို႔ ေလးငါးေခါက္ေလာက္႐ြတ္ၿပီး ကိုယ့္ေဝယ်ာဝစၥအလုပ္ကေလးဆီ စိတ္ကိုပို႔ထားရ မွာပါ။ သတိပ႒ာန္ဝိပႆနာသေဘာ တရားနဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ေဝယ်ာဝစၥအလုပ္ကေလးကို သတိကပ္ထား ရမွာပါ။ ဥပမာ တံျမက္စည္းလွဲေနရင္လည္း တံျမက္စည္းလွဲေနတာေလးကိုပဲ သတိကပ္ထားရမွာပါ။ ညပိုင္းေရာက္ ေတာ့လည္း ပုံမွန္လုပ္ေနက်အတိုင္း ဆုေတာင္း၊ ေမတၱာပို႔၊ အမွ်ေဝရမွာပါ။ ဒါဆိုရင္ စိတ္ခံစားမႉ မေက်နပ္မႉက ရာခိုင္ ႏႉန္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ေလ်ာ့သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ စိတ္ခံစားမႉကိုပဲအေျခခံၿပီး စိတ္ညစ္ေထးေထးနဲ႔ လုပ္ေနရင္ အက်ိဳးေပးကလည္း ညစ္ေထးေထးေလးျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႉေတြကို အတူတကြစုေပါင္း လုပ္ၾကရင္ ေနာက္ဘဝေတြမွာလည္း အတူတကြျပန္ဆုံၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ေနာက္ဘဝျပန္ဆုံၾကလို႔ စိတ္ေစတနာအားေလ်ာ္စြာ စိတ္ခံစားမႉအားေလ်ာ္စြာ အက်ိဳးေပးမႉကြဲျပားေနရင္ လည္း မေကာင္းပါဘူး။ မာဃလုလင္တို႔လို တက္ညီလက္ညီလုပ္ တက္ညီ လက္ညီတာ ဝတႎသာနတ္ျပည္မွာျပန္ဆုံ၊ တက္ညီလက္ညီ ျပန္ဆုံေတာ့ လည္း ေပ်ာ္စရာႀကီးပါ။ ဒါေတာင္သူတို႔ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ၾကတာ သာသနာပကာလျဖစ္လို႔ နိဗၺာန္ဆိုတာ မသိေသးသလို ဝိပႆနာဆိုတာလည္းမသိေသးပါဘူး။ “လူေတြဟာ အေကာင္းႀကိဳက္တတ္တယ္၊ ငါတို႔လူေတြ ႀကိဳက္တတ္တဲ့အေကာင္းေလးေတြ လုပ္ၾကမယ္” ဆိုတဲ့စိတ္ေစတနာေကာင္းေလးနဲ႔ပဲ လုပ္သြားၾကလို႔ ေသလြန္တဲ့ အခါ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ အတူတကြျဖစ္ၾကရတာပါ။ ေခါင္းေဆာင္မာဃကေတာ့ သိၾကားမင္းျဖစ္သြားပါတယ္။ ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္လာတဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားတရားနာၿပီး ေသာတာပန္တည္သြားပါတယ္။ အတုခိုးအားက်စရာ အဖြဲ႕အစည္းေလးတစ္ခုပါပဲ။

ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္လုပ္တယ္ဆိုတာ သစ္ပင္စိုက္သလိုပါပဲ၊ ကုသိုလ္မ်ိဳးေစ့ ခ်တဲ့သေဘာပါ။ သစ္ပင္ေပါက္ဖို႔ မ်ိဳးေစ့ခ်တဲ့အခါ ေပါက္ခ်င္ လည္းေပါက္မယ္၊မေပါက္ခ်င္လည္းမေပါက္ဘူး၊ ေပါက္ေပမယ့္လည္း ေညာင္နာနာ ေသး ေသးေကြးေကြးေလးလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာပါ။ ဒါမွမဟုတ္ ထြားထြားႀကိဳင္းႀကိဳင္းေဝေဝဆာဆာသတၱဝါအားလုံးကို ေအးခ်မ္းမႉေပးႏိုင္တဲ့ ေက်နပ္စရာအပင္ႀကီးလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္လာမွာပါ။ စိုက္ပ်ိဳးသူရဲ႕ကြၽမ္းက်င္မႉနဲ႔ သဘာဝရာသီဥတု အေပၚမွာလည္းမူတည္ေနပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တဲ့ အခါ စိတ္ခံစားမႉတစ္ခုကိုအေျခခံၿပီး မေပ်ာ္မ႐ႊင္နဲ႔လုပ္ေနရင္ ေနာက္ဘဝက်အက်ိဳးေတာ့ေပးပါရဲ႕ ေညာင္နာနာအက်ိဳးေပးေလးျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

ကိုယ္က စာေပဗဟုသုတရွိထားသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ေလးကို စိတ္ေစတနာထား ၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ ၿပဳံးၿပဳံးၿပဳံးၿပဳံးနဲ႔လုပ္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ဘဝက်ရင္ ေကာင္းက်ိဳးစုံေဝျဖာေနတဲ့ ေက်နပ္ စရာဘဝတစ္ခုပိုင္ရွင္ ျဖစ္ေနေတာ့မွာပါ။ ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ဘာသာေရးႏြယ္တဲ့ကိစၥမွတင္မဟုတ္ပါဘူး၊ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးျပဳတဲ့ အလုပ္မွန္သမွ် ေဝယ်ဝစၥကုသိုလ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒါဆိုေဝယ်ာဝစၥေဘာင္လည္းမက်ဥ္းေတာ့ပါဘူး။ ေဘာင္အကန႔္ အသတ္မရွိတဲ့အတြက္ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ရတာလည္း က်ယ္က်ယ္ျပန႔္ျပန႔္နဲ႔ နယ္ပယ္က်ယ္သြားပါတယ္။ တကယ္လို႔မ်ား ကိုယ္က အလႉရွင္လည္းျဖစ္မယ္ ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ကို ကိုယ္တိုင္လည္းလုပ္မယ္ဆိုရင္ ေတာ့အထူးကိုေျပာစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ ေကာင္းက်ိဳးအဆင့္ဆင့္ပါပဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာေလ… ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တဲ့အခါ စိတ္ေစတနာ သဒၶါေလးေတြထားၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ေလးနဲ႔ မ်က္ႏွာေလးက ၿပဳံးေနဖို႔ပါပဲေလ။

Credit

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eighteen − eleven =