ျမန္မာ့ ရာဇဝင္ထဲက နာမည္ေက်ာ္ ကိုးသခ်ၤိုင္း သံဓား အစီအရင္ ျပဳလုပ္နည္း

ျမန္မာ့ ရာဇဝင္ထဲက နာမည္ေက်ာ္ ကိုးသခ်ၤိုင္း သံဓား အစီအရင္ ျပဳလုပ္နည္း

ဗမာ့ရာဇဝင္မွာထင္ရွားတဲ့ ဓား(၅)စင္းရွိခဲ့တဲ့အထဲ ‘ေ႐ႊဓားဗိုလ္’ ကိုင္ခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ ‘ကိုးသခ်ဳႋင္းသံဓား’ လည္းပါတယ္။ ဒီလိုေခၚတာက ဓားလုပ္တဲ့သံကိုအစြဲျပဳၿပီးေခၚတာ။ ဥပမာ ‘ေ႐ႊသံ၊ျမသံ’ ဆိုတဲ့ သံအမ်ိဳးအစားေတြနဲ႔ လုပ္တဲ့ဓားေတြကို ‘ေ႐ႊဓား၊ ျမဓား’ ေခၚသလိုမ်ိဳးေပါ့။

သခ်ဳႋင္းကိုးခုကရတဲ့သံေတြနဲ႔လုပ္ထားလို႔ ကိုးသခ်ဳႋင္းသံဓား ေခၚတာ။ ဓားကညိဳ ေရာင္သမ္းၿပီး ညိဳညစ္ညစ္၊ ေသြးနဲ႔ေဆးထားတာ ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုမွေျပာင္ေအာင္ တိုက္ခြၽတ္ေဆးေၾကာလို႔မရဘူးတဲ့။ အထင္ေတာ့မေသးနဲ႔၊ ဓားခ်င္းယွဥ္ခုတ္ရင္ တဖက္ဓားျပတ္သည္အထိ ထက္တယ္၊ မာတယ္ ဆိုပဲ။

ဒီေ႐ႊဓားဗိုလ္က ဆရာေဇယ် ရဲ႕ ျမတ္ေလး ေ႐ႊဓားဗိုလ္ကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ျမင္ကြန္းျမင္းခုန္တိုင္အေရးေတာ္ပုံတုန္းက မင္းတုန္းမင္းေနာက္ေဖးေပါက္ကထြက္လာရင္ ေစာင့္ၿပီးခုတ္ဖို႔တာဝန္ယူထားတဲ့ ‘ေ႐ႊဓားဗိုလ္ ငပိုက္ႀကီး’ ကိုေျပာတာ။ (မင္းတုန္းက ဟဲ့ ငပိုက္ႀကီး ငါ့လိုက္ပို႔စမ္းလို႔ေျပာေတာ့ ခုတ္သတ္ရမွာ ေမ့ၿပီး ဘုရင္ထမ္းပို႔ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ လူႀကီး။) အရပ္စကားေတြအရ ကေနာင္ကိုခုတ္တာလည္း အဲဒီ ကိုးသခ်ဳႋင္းသံဓားနဲ႔ပဲတဲ့။

”တို႔ဦးရီးေတာ္၊ ၿပီးတယ္၊ ၿပီးတယ္နဲ႔၊ ဒီဓားနဲ႔က်လည္း မခံႏိုင္ပါလားကြ၊ ေဟ။” လို႔ ျမင္ကြန္းက ေျပာေသးဆိုပဲ။ အဲ့လိုစြမ္းတာ။ (ဒါျဖင့္ ဘာလို႔ေ႐ႊဓားဗိုလ္ေခၚေသးလဲဆိုေတာ့၊ အဲဒီေ႐ႊဓားက် အေဆာင္ဓားေခၚတယ္။ ရာထူးအေဆာင္အေယာင္အေနနဲ႔ကိုင္ရ၊ ေဆာင္ရတဲ့ဓားမို႔။ ဘုရင့္အနီးကပ္ သက္ေတာ္ေစာင့္အဆင့္ေလာက္ရာထူးေတြမွ ကိုင္ရတာမ်ိဳး။ ေ႐ႊနဲ႔လုပ္တဲ့ ဓားမဟုတ္ဘူး၊ ဓားအိမ္၊ဓား႐ိုးကို ေ႐ႊခ်၊ ေ႐ႊျပားကပ္၊ေက်ာက္စီ ဘာညာ။ ဓားသြား၊ဓား႐ြက္မွာ ေ႐ႊဇဝါေရးထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ‘ေ႐ႊဓား’ ေခၚတာ။ အေစာက ေ႐ႊသံနဲ႔လုပ္တဲ့ေ႐ႊဓားက တမ်ိဳး။ အေခၚတူေပမဲ့ အမ်ိဳးကြဲတယ္) သိဒၶိတင္ရတဲ့ဂါထာေတြေတာ့ မသိဘူး။ ဆရာ့ဆရာႀကီးေတြဆီေမးေပေတာ့၊ ကြကိုယ္လုပ္ခ်င္ရင္။

ကိုးသခ်ဳႋင္းသံဓား ျပဳလုပ္ပုံ

အမွန္ေတာ့ ဒီဓားဟာ ေအာက္လမ္းပညာ နဲ႔စီရင္ထားတဲ့ဓားမ်ိဳးပါ။ တခ်ိဳ႕ဆို အိမ္ေတာင္အယူခံတဲ့၊ ထားအပ္တဲ့ဓားမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ က်က္သေရတုံးတယ္လို႔ယူဆၾကတယ္။ တုတ္ၿပီးဓားၿပီးပုဂၢိဳလ္ေတြကိုခုတ္သတ္ဖို႔အထူးသျဖင့္ရည္႐ြယ္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကေနာင္ကို ဒီဓားနဲ႔ႏႊာခဲ့တာပါ။ကေနာင္က ဒုတ္ၿပီး ဓားၿပီး ေသနတ္ၿပီး က်ည္မေပါက္မီးမကူးဘူးလို႔ နံမယ္ႀကီးတာကိုး။

ကဲ..ဘလိုလုပ္ရလဲ စ ေျပာၿပီ။ အေရးႀကီးတဲ့အဆင့္က သံစုေဆာင္းတာပဲ။ ဓားလုပ္ ဖို႔သံကို သခ်ဳႋင္းကိုးခုက အေခါင္း႐ိုက္ထားတဲ့သံေတြလိုက္စုရတယ္။ သံေကာင္းရဲ႕လား၊ အိမ္႐ိုက္သံေတြမို႔လားမေမးပါနဲ႔၊ အစီအရင္နဲ႔လုပ္တဲ့ဓားမို႔ စြမ္းတယ္လို႔ မွတ္ေပါ့ဗ်ာ။ ယုံယုံ၊မယုံယုံ။ ၿပီးရင္ ဓားပုံ႐ိုက္ပါ၊ အေခ်ာထိရေအာင္႐ိုက္ပါ။

ဘယ္ပုံစံျဖစ္ျဖစ္ရပါတယ္။ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ပုံစံ႐ိုက္။ သခ်ဳႋင္းကုန္းမွာ ႐ိုက္ဖို႔မ လိုအပ္ပါဘူး။ ပိုစြမ္းခ်င္ရင္ေတာ့လဲ ပန္းပဲဖိုႀကီးတခုလုံး ေ႐ႊ႕သြားေပါ့ဗ်ာ၊ သိပ္ေတာ့မထူးျခားပါဘူး။ အဓိကအေရးႀကီးတာက ဓား႐ိုက္တဲ့သူက စေနသား ျဖစ္ရပါမယ္။ ဒါအေရးႀကီးတယ္။ စိတ္ႀကိဳက္စေနသားပန္းပဲဆရာမရရင္ (ကိုယ္တိုင္႐ိုက္မွာဆိုရင္ျဖစ္ျဖစ္) စေနေန႔မွာပဲ႐ိုက္ရပါမယ္။ ဒါအေရးႀကီးတယ္။

ဓားပုံေခ်ာရၿပီဆိုရင္ ဂါထာနဲ႔ ၇ ရက္တိတိ မန္းမႈတ္ေပးရပါတယ္။ (ဘာဂါထာလဲမေမးပါနဲ႔၊ မေျဖပါဘူး။ မေျဖဆို သိမွမသိဘဲကိုး။ စုံစမ္းေနတုန္းပဲ) ကဲ၊ ပုံေခ်ာရၿပီးရင္ ဓားေဆးရပါေတာ့မယ္။ ဓားေဆးတယ္ဆိုတာ ေဆးသားတင္တာကိုေျပာတာ။ ဒီအဆင့္ေတာ့ အိမ္မွာလုပ္လို႔မရဘူး။ သခ်ဳႋင္းကုန္းမွာသြားလုပ္ရမယ္။

ဓားေဆးတဲ့အခါမွာ အစိမ္းေသတဲ့သူရဲ႕ေသြးနဲ႔ေဆးရမယ္။ အစိမ္းေသဆိုတာ ဆိုင္ကယ္တိုက္၊ကားေမွာက္၊ အသတ္ခံရ စသျဖင့္ ႐ုတ္တရက္ အေသဆိုးနဲ႔ေသတဲ့သူရဲ႕ေသြးကိုေျပာတာ။ အဲ့လို အစိမ္းေသေသြးမ်ားမ်ားစားစား မရႏိုင္ရင္ေတာ့ အစိမ္းေသရဲ႕ေသြးနည္းနည္းနဲ႔ တျခားတိရစာၦန္ေတြရဲ႕ေသြးနဲ႔ေရာသုံးလို႔ရပါတယ္။ ေဆးသားတင္ၿပီးရင္ အဲဒီဓားကို စေနသမီး မီးေနသည္ ရဲ႕ ေခါင္းအုံးေအာက္မွာ ၇ ရက္တိတိထားရမယ္။ (မီးေနသည္ဆိုတာ ကေလးေမြးၿပီးကာစ မိန္းမကိုေျပာတာေတာ့ သိေလာက္ပါတယ္ေနာ္)

ၿပီးရင္ ဘုန္းႀကီးေတြကမၼဝါဖတ္ေနခ်ိန္ ကမၼဝါဖတ္သံၾကားရတဲ့ေနရာမွာ သြားထားေပးရမယ္။ အစအဆုံး မီရင္ပိုေကာင္းတယ္။ သတိထားရမွာက အဲ့လို ဓားလာထားတာကို ဘုန္းႀကီးေတြမသိဖို႔လိုတယ္။ ဒီတခ်က္အေရးႀကီးတယ္။ ၿပီးရင္ ကိုးၿမိဳ႕ရွင္နတ္ကြန္းမွာ ၉ရက္တိတိထားရမယ္။ ဟုတ္ၿပီ၊ အခုဆို အသြားသက္သက္ဓားကို အဂၤါစုံေအာင္လုပ္လို႔ရၿပီ။

ဓားအိမ္ကို သုံးၿပီးသား အေခါင္းစပ္တဲ့သစ္သားကိုပဲသုံးၿပီးလုပ္ရမယ္။ ဒီေခတ္မွာ ေဖာ္မိုက္ကာျပားေတြအသုံးမ်ားေတာ့ ရွားေတာ့ရွားမယ္။ အစိမ္းေသေသြးေလာက္ေတာ့ မရွားႏိုင္ပါဘူး။ ၿပီးရင္ ဓား႐ိုးကို တံစူးဝါးနဲ႔လုပ္ရမယ္။ (တံစူးဝါးဆိုတာက လူေသကို မီးရႈိ႕ရင္ ထင္းပုံထဲ မီးေတာက္ညီေအာင္၊ အေလာင္းႂကြတက္လာရင္ ထိုးဖို႔၊ဖိဖို႔သုံးတဲ့ဝါးကိုေျပာတာ။ ဘုန္းႀကီးပ်ံေတြမွာရႏိုင္တယ္။)

ဓားကို သပ္ပင္းတဲ့အခါ ဓားမင္း(ဓားေႏွာင့္က သံကြင္း) မွာ အစိမ္းေသရဲ႕ဆံပင္ ၉ေခ်ာင္းရစ္ထည့္ရမယ္။ ဒါမဲ့ အသက္မဝင္ေသးဘူး၊ အဲ့ေတာ့ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ ဂါထာမႈတ္ သိဒၶိတင္အသက္သြင္း၊ ဒါဆိုၿပီးၿပီ။ (ဒီဂါထာလည္းမသိဘူး။ မေမးနဲ႔) ဒါဆို ၿပီးၿပီ၊

မ်က္စိထဲျမင္ၾကည့္။ ေသြးနဲ႔ေဆးထားေတာ့ ဓားက ညစ္သို႔သို႔၊ ဓားအိမ္ကလည္း အေခါင္း ကသုံးၿပီးသားပ်ဥ္ခ်ပ္၊ အ႐ိုးက လူေသထိုး မီးရႈိ႕တဲ့ဝါးနဲ႔လုပ္တာ။ ဘာအထင္ႀကီးစရာ တကြက္မွမရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ အေတာ္ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ဓားကိုရၿပီ။ P.S- ဒီဓားက အနီးစပ္ဆုံးေျပာရရင္ DC ဇာတ္ေကာင္ Katana ရဲ႕ Soultaker နဲ႔ဆင္မယ္ထင္တယ္။ ဓားနဲ႔ခုတ္ လို႔ ေသတဲ့ဝိညာဥ္ေတြက ဓားကိုျပန္ေစာင့္ေပးရတယ္။ လူေသမ်ားေလ၊ ပါဝါၾကမ္းေလ။ မ်က္စိထဲျမင္ေလာက္မယ္ထင္တယ္ဗ်။

Wade Wilson

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seventeen − nine =