ဝက္လက္ၿမိဳ႕မေစ်း ကို မနက္တိုင္း ေစ်းလာ ဝယ္တဲ့ ဥစၥာ ေစာင့္မေလး အေၾကာင္း (ျဖစ္ရပ္မွန္)

ဝက္လက္ၿမိဳ႕မေစ်း ကို မနက္တိုင္း ေစ်းလာ ဝယ္တဲ့ ဥစၥာ ေစာင့္မေလး အေၾကာင္း (ျဖစ္ရပ္မွန္)

” ကယ္ၾကပါအုံးေတာ္…ကယ္ၾကပါ အုံးေတာ္ ”

ေအာ္သံၾကားလို႔ ၾကည့္ လိုက္တာ အေဖ့ညီမ ေဒၚေလး ျဖစ္သူ ေဒၚလုံးယဥ္ (ေခၚ) ေဒၚစပ္ ရဲ႕ ေအာ္သံ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ေဒၚေလးအိမ္ကို သြားၾကည့္ လိုက္ေတာ့ အိပ္ယာထဲမွာ သတိေမ့ၿပီးေနပါတယ္။အိမ္နီးပတ္ဝန္းက်င္မွ လူႀကီးမ်ား လူငယ္မ်ားလဲ ဝိုင္းအုံလာၿပီး ယပ္ခပ္သူ ယပ္ခပ္၊ႏွိပ္ႏွယ္ေပးသူေပးႏွင့္ ဝိုင္းအုံေနပါတယ္။ ဆရာဝန္သြားေခၚဖို႔နဲ႔ ႐ြာဦး ဘုန္းေတာ္ႀကီးပင့္ေလ်ာက္ ဖို႔ေျပာေနၾကတာကိုလည္း ၾကားေနရပါတယ္။ မၾကာခင္ ၿမိဳ႕မွ ဆရာဝန္ႀကီးေရာက္လာၿပီး လိုအပ္တာလုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ေဒၚေလး သတိရလာပါၿပီ။ ေဒၚေလးက သူ႔အျဖစ္ကို အခုလို ေျပာျပပါတယ္။

က်မ ဒီေန႔မနက္ အိပ္ယာက ထၿပီး ၿမိဳ႕ကို ေစ်းဝယ္သြားပါတယ္။ေစ်းဝယ္ၿပီးေတာ့ ျပန္အလာ ႐ြာအေနာက္ ဘက္မွာရွိတဲ့ ခ်မ္းသာႀကီး ဘုရားနားေရာက္ေတာ့ “ေရာ့ပါေအ…ညည္းကို ခ်စ္လို႔ပါေအ”

ဆိုတဲ့အသံကိုၾကားလို႔ ေနာက္ ကို လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အနီဝမ္းဆက္ နဲ႔ ေ႐ႊလင္ပန္းကို ေခါင္းမွာ ႐ြက္ကာ ဆံပင္ဖြားလားခ်ထားတဲ့ မိန္းကေလးျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။အဲ့ဒါနဲ႔ က်မလည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေျပာတဲ့ ဥစၥာေစာင့္ ျဖစ္မွာပဲ ဆိုၿပီးေနာက္ လွည့္မၾကည့္ေတာ့ပဲ အိမ္ကို ေအာ္ၿပီးေျပး လာခဲ့ပါတယ္။

အဲ့ဒါကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၃၀ ေလာက္က ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒၚေလး အခုအသက္ ၇၂ ႏွစ္ ရွိပါၿပီ။သက္ရွိထင္ရွားရွိေနဆဲပါ။က်ေနာ္ ဒီျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္းကို တင္ျပခ်င္ပင္မဲ့လည္း ဥစၥာေစာင့္တို႔ ၊စုန္း၊တေစၦ၊ သဘက္ ကိစၥေတြဟာ ခရီးသြားလာရာမွာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေတြ ကိုသာ အာ႐ုံ ျပဳၿပီး သြားတတ္ တဲ့ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ဒီလို ကိစၥမ်ိဳးကို ေရးဖို႔ အာ႐ုံမရခဲ့ပါဘူး။ ဒါပင္မဲ့ ကိုယ့္မ်က္စိနဲ႔ မျမင္ရလို႔ မရွိဘူး၊ မေတြ႕ဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ သာမန္မ်က္စိနဲ႔ မျမင္ရလို႔ ပါဝါ မ်က္မွန္နဲ႔ တပ္ၿပီး ၾကည့္မွ ျမင္ရတာေတြလဲ ရွိပါတယ္။ စာေရးဆရာ စစ္ကိုင္း ဦးဖိုးသင္းေျပာတဲ့ စကားလိုပဲ ဒီလို ကိစၥဆိုတာ ရွိတဲ့သူေတာ့ ရွိမွာေပါ့တဲ့။

က်ေနာ္တို႔ ႐ြာဦး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေျပာဖူးပါတယ္။ ႐ြာရဲ႕ အေနာက္ဖက္ မွာရွိတဲ့ ေ႐ႊျမင္တင္ ဘုရားနဲ႔ ခ်မ္းသာႀကီးဘုရား ႏွစ္ဆူဟာ ဟံလင္း ျပဴမင္း ၿပဳံးမင္း ေမာင္ႏွမ တစ္စု တည္ၾကတဲ့ ဘုရားမ်ားျဖစ္ပါသတဲ့ဟံလင္းၿမိဳ႕ေဟာင္းကေန လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဒီဘုရားေတြ ျမင္ရပါသတဲ့။တည္တုန္းက တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳင္ တည္း ၿပီးေအာင္ တည္ၾကတဲ့ ဘုရားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။အဲ့ဒါေတြကေတာ့ ဟံလင္း ေ႐ႊဂူႀကီး၊ေ႐ႊျမင္တင္နဲ႔ ဆင္းကြက္က ေ႐ႊဂူႀကီးဘုရားေတြ ျဖစ္ပါသတဲ့။

ယခု ေ႐ႊျမင္တင္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဟံလင္းမွ ေ႐ႊဂူႀကီးဘုရား နဲ႔ တစ္ၿပိဳင္တည္းၿပီးစီးပါသတဲ့။ဟံလင္းၿမိဳ႕ေဟာင္းနဲ႔ ၇ မိုင္ေလာက္ေဝးတဲ့ ဆင္းကြက္႐ြာမွာ တည္တဲ့ ေ႐ႊဂူႀကီးဘုရားဟာ အခ်ိန္မွီ ၿပီးစီးမႈ မရွိပါဘူးတဲ့။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ၿပီးစီးေလဟန္ နဲ႔ ဘုရားကို ပိတ္ျဖဴပတ္ၿပီး ျပထားလိုက္ပါသတဲ့။ခုခ်ိန္ထိ အဲ့ဒီဆင္းကြက္ ဘုရားပြဲ ဟာ ဘုရားပြဲ က်င္းပတိုင္း ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ နဲ႔ တစ္ခုခု ျဖစ္ရပါသတဲ့။ဒါကေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေျပာျပဖူးတဲ့ အတြက္သိရတာပါ။

ဥစၥာေစာင့္နဲ႔ ပတိသတ္ၿပီး ႐ြာဦးဘုန္ေတာ္ႀကီးေျပာျပ တာကေတာ့…

“နံနက္တိုင္း ဝက္လက္ၿမိဳ႕မေစ်းသြားၿပီးေစ်းဝယ္ေလ့ရွိေၾကာင္း ၊လူေတြလို ဝတ္စားထားလို႔ ဥစၥာေစာင့္မွန္း မသိၾက တာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘုန္းႀကီးကို အိမ္မက္ေပးၿပီး ေငြလႉ ေလ့ရွိၾကေၾကာင္း၊ အိမ္မက္အရ ခ်မ္းသာႀကီးဘုရား အနီးမွာရွိတဲ့ ေက်ာက္တုံးေအာက္မွာ လာယူပါဆိုလို႔ နံနက္လင္းရင္ သြားယူရေၾကာင္း၊ အဲ့ဒီေငြနဲ႔ ဘုန္းႀကီးက ဘုရား၊ေက်ာင္း ၊ကန္၊ ျပဳျပင္ၿပီး အမွ်ေဝေပးရေၾကာင္း၊ ဒကာမႀကီးကို ခ်စ္လို႔ေပးတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မယူလွ်င္ ဘာမွမျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူစားလဲ ခံရတယ္ ဆိုသည္မွာ မမွန္ကန္ပါေၾကာင္း ”

ဆရာေတာ္ အမိန႔္ရွိပါတယ္။ေဒၚေလး စိတ္သက္သာရာ ရဖို႔ ေျပာသလားမသိပါ။ က်ေနာ္ သူငယ္တန္းမွ စတုတၳတန္းအထိ ပညာသင္ခဲ့ရတဲ့ ကာလေတြမွာ ညေနေက်ာင္းဆင္း တိုင္းဘုရားျပင္ဖို႔ အုတ္သယ္၊ ေက်ာက္ ေကာက္ခဲ့ရတာေတြကို ျပန္ၿပီးသတိရမိပါတယ္။

ေဒၚေလးကေတာ့ အဲ့ဒီဘုရားရွိတဲ့ လမ္းက ေစ်းဝယ္ မသြားေတာ့တာ ဒီေန႔ အထိပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ႐ြာက ၿမိဳ႕ ကို ေစ်းဝယ္ သြားရင္ အထက္လမ္း ေအာက္လမ္း ဆိုၿပီးရွိပါတယ္။ ၿမိဳ႕နဲ႔ တစ္မိုင္ေလာက္ ေဝးပါတယ္။ ဝက္လက္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ ေျမသားလမ္းေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖဴးျဖဴး နဲ႔ ျမင္ေတာ္ စံျပေက်း႐ြာပါ။

ေတာင္ကုန္းျမင့္ေပၚမွာ တည္ထား တာပါ။ ႐ြာအေရွ႕ဘက္ အင္းႀကီးက လည္း ဟံလင္းၿမိဳ႕ ေဟာင္းထိ ေလွနဲ႔ အရင္က သြားလို႔ရပါတယ္။အင္းထဲကေန ေလွေပၚကၾကည့္ရင္ ဧရာဝတီနဲ႔ စစ္ကိုင္းေတာင္လို ၾကည့္လို႔ အလြန္လွတဲ့ ႐ြာပါ။ဒီအေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္ သိရွိလိုပါက ႐ြာကို လာေရာက္ ေမးျမန္းလို႔ ရပါတယ္။

ရတနာဦး (ဝက္လက္ )

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three − 2 =