လျပည့္ည သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္ သခ်ဳၤိင္းကုန္း မွာ လုပ္တဲ့ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ အေၾကာင္း

လျပည့္ည သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္ သခ်ဳၤိင္းကုန္း မွာ လုပ္တဲ့ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ အေၾကာင္း

အသားနဲ႔ ယူမလား၊ သက္သတ္လြတ္ ယူမလား၊ ေဆးလိပ္ ႀကိဳက္တတ္လား၊ လက္ဖက္ရည္ ယူဦးမလား” စေသာ စကား ေျပာဆိုေနၾကသူမ်ားသည္ ထမင္းဆိုင္ တစ္ဆိုင္၊ စားေသာက္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္တြင္ ေမးျမန္း ေနၾကျခင္း မဟုတ္ပါ။

မႏၲေလးၿမိဳ႕အစြန္မွာရွိတဲ့ သုသာန္ထဲမွာ အသက္ (၄၀) ေက်ာ္ အ႐ြယ္ရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီး သုံဦး ေျပာဆိုေနတဲ့ အသံေတြပဲ ျဖစ္ပါသည္။

ဒါဟာ ႏွစ္စဥ္မျပတ္ က်င္းပျပဳလုပ္လာတဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ ဘက္ ေတာင္အင္း-ေျမာက္အင္း သုသာန္ထဲမွာ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔ ညေန (၆းဝဝ) အခ်ိန္ကတည္းက စၿပီး က်င္းပျပဳလုပ္ေနတဲ့ အကြၽတ္ အလြတ္ ဒါနျပဳ အမွ်ေဝပြဲေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အာဟာရဒါန အလႉရွင္ေတြက လာေရာက္ၾကည့္ရႈသူ၊ ေသဆုံးသြားသူေတြ ရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြကို ေမးျမန္းေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အကြၽတ္အလြတ္ ဒါနျပဳ အမွ်ေဝ ပြဲေတာ္ဆိုၿပီး ၁၉၆၉ ခုႏွစ္က စတင္လို႔ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ကေန စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး၊ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၊ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕တို႔၌ ပထမဆုံအႀကိမ္ ျမစ္က်င္းပ ျပဳလုပ္လာျခင္း ျဖစ္သည္။

အကြၽတ္အလြတ္ ပြဲေတာ္ကို သတင္းကြၽတ္ လျပည့္ေန႔ည တြင္သာ ျပဳလုပ္ၿပီး၊ ဗုဒၶဘာသာလူမ်ိဳးတို႔၏ သက္ႀကီး ႐ြယ္အိုမ်ားကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့သည့္လ၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဝါကြၽတ္သည့္လ ျဖစ္သည့္အတြက္ သီတင္းကြၽတ္ လျပည့္ေန႔ကိုသာ ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး၊ ဒါနျပဳ အမွ်ေဝပြဲေတာ္ က်င္းပသည့္ အခ်ိန္ကိုလည္း ထိုအေလ့ကို ယုံၾကည္ သူမ်ားရဲ႕ အဆိုအရ ၿပိတၱာမ်ား အတြက္ အဆင္ေျပသည့္ ညေန ေနဝင္ရိသေရာ အခ်ိန္တြင္သာ စတင္က်င္းပျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေတာင္အင္း၊ ေျမာက္အင္း သုသာန္တြင္လည္း ေအာက္တိုဘာလ (၂၈) ရက္ေန႔က (၃၈) ႀကိမ္ေျမာက္ အျဖစ္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အကြၽတ္အလြတ္ ဒါနျပဳအမွ်ေဝပြဲေတာ္ကို လူအမ်ားတဖြဲဖြဲ လာေရာက္ၾကသည္။ ယခင္က အကြၽတ္အလြတ္ ပြဲေတာ္ကို ေတာင္အင္း၊ ေျမာက္အင္း မရွိစဥ္အခ်ိန္က မႏၲေလးၿမိဳ႕ႏွင့္ အလွမ္းမေဝးလွေသာ ေတာင္ျမင့္ သုသာန္တြင္သာ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ လူအမ်ားမွာ သုသာန္နယ္ေျမတြင္ ႁပြတ္သိပ္၊ ပိတ္ဆို႔လ်က္ရွိသည္။

ယခုလက္ရွိ က်င္းပေသာ ေတာင္အင္း-ေျမာက္အင္း သုသာန္မွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႏွင့္ အလွမ္းေဝးလွၿပီး သြားလာရာ လမ္းမွာလည္း လူေနအိမ္ မရွိသေလာက္ ရွားပါးသည့္ အတြက္ ယခင္ေလာက္ လူစည္ကားျခင္း မရွိေတာ့။ လမ္းေဘးမီးတိုင္မ်ားလည္း မရွိသကဲ့သို႔ သုသာန္သို႔ သြားလာရာ လမ္းကလည္း တိတ္ဆိတ္ လြန္းလွသည္။

သို႔ေသာ္လည္း အဆိုပါ ေနရာသို႔ ညဥ့္နက္ေလ၊ လူအမ်ား တဖြဲဖြဲ လာေရာက္ သူမ်ား လာေလ ျဖစ္သည္။ သုသာန္နယ္ေျမသို႔ ဝင္ေရာက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ မီးမ်ားမွာလည္း လင္းထိန္လ်က္ ရွိေနၿပီး၊ ဒါနျပဳလုပ္ေနသူမ်ားကလည္း ဝင္ေရာက္လာသူ အေပါင္းကို ေမးျမန္းလ်က္ရွိသည္။

”အမတို႔က ႏွစ္စဥ္မျပတ္ ဒါနျပဳလုပ္ေနတာပါ။ သက္ဆိုင္ရာ ဘိုးဘြားမိဘေတြကို အစာေကြၽး၊ ဒါနျပဳခ်င္သူေတြ အေနနဲ႔ အမတို႔က ကုသိုလ္ယူ စီစဥ္ေပးတယ္။ အသားႀကိဳက္တယ္ဆို အသားဟင္းလည္း ထည့္ေပးတယ္။ သက္သတ္လြတ္ဆိုရင္ ငွက္ေပ်ာသီးနဲ႔ ထမင္း ထည့္ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ တျခားသူတို႔ ႀကိဳက္တတ္ တဲ့ ေဆးလိပ္တို႔ ၊ လက္ဖက္ရည္တို႔ကိုပါ ဒါနျပဳေနတာပါ” ဟု လာေရာက္ ဒါနျပဳေနေသာ ေစတနာ ေမတၱာရွင္အဖြဲ႕မွ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

အဆိုပါ သုသာန္ အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္သည္ႏွင့္ လူ အမ်ားမွာ ဟိုတစ္ခု၊ ဒီတစ္ခု ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်က္ ရွိသည္။ ေရအိုး ငါးလုံးခန႔္ ေရခြက္ႏွင့္အတူ ေျမေပၚတြင္ ခ်ထားၿပီး အိုးေရွ႕မွာလည္း သဲမ်ားကို ညီညာစြာ ခင္းက်င္းထားသည္။ ၿပိတၱာမ်ား နားေနရန္ဟူ၍ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ ေစတီပုထိုးေရွ႕ တည့္တည့္တြင္လည္း ႀကိဳးမ်ား တန္းထားကာ သဲမ်ားကိုလည္း ညီညာျဖန႔္ျဖဴးထားၿပီ ေစတီေရွ႕တည့္တည့္ သစ္ပင္၌ ၿပိတၱာမ်ား ဘုရားဖူးရန္ ဟူ၍ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ ေရအိုးေရွ႕တြင္လည္း ၿပိတၱာမ်ား ေရေသာက္ရန္ ဟူ၍ စာေရးထားသည္။ သစ္ပင္ ေအာက္ မ်ားတြင္လည္း အင္႐ြက္ေပၚတြင္ ထည့္ထားေသာ ထမင္းမ်ား၊ လက္ဖက္ရည္ခြက္မ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ လ်က္ ဟိုတစ္ခု ဒီတစ္ခု အလင္းေရာင္မ်ား ေအာက္တြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်က္ေနသည္။

အဆိုပါ အခ်ိန္၌ ပြဲက်င္းပေရး ေကာ္မတီ မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေလာ္စပီကာျဖင့္ ပြဲလာသူမ်ားထံသို႔ စကား ေျပာၾကားလိုက္သည္။

”သက္ဆိုင္ရာ ဘိုးဘြား၊ မိဘ၊ ဆရာသမားမ်ား နဲ႔ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားကို ဒါနျပဳ အမွ်ေဝလာေရာက္ ေကြၽးေမြးၾကေသာ ပရိသတ္မ်ား အေနျဖင့္ ခဏေနဆို မီးပိတ္ပါေတာ့မယ္ ခင္ဗ်ာ။ အကြၽတ္အလြတ္ ဒါနျပဳ အမွ်ေဝပြဲေတာ္ သန္းေခါင္ယံ အစားအစာ ေကြၽးေမြးဧည့္ခံပြဲကို လာေရာက္ စားေသာက္ ၾကတဲ့ ေဆြေဟာင္း မ်ိဳးေဟာင္းမ်ား၊ မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ မိတ္ေဆြမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ မိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး ဆင္းရဲခပ္ သိမ္းကင္းၿငိမ္းၾကပါေစ။ ဒီကေန႔ည ေကြၽးေမြးတဲ့ အစားအစာမ်ားကို လည္း လြပ္လြပ္လပ္လပ္ အားရပါးရ စားသုံးႏိုင္ၾကပါေစ” ဟု ေလာ္စပီကာျဖင့္ ေျပာၾကား လိုက္သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ လူမ်ားမွာ စိတ္ ဝင္စားမႈမ်ား အျပည့္ရွိေနၿပီး၊ ၎တို႔ ေကြၽးေမြးထားေသာ ထမင္း၊ ဟင္း မ်ားကို အသံတိတ္စြာ ေစာင့္ၾကည့္ သူမ်ား ျပည့္နက္လ်က္ရွိေနကာ မိနစ္ ပိုင္းအတြင္း သုသာန္တစ္ျပင္လုံး မီးမွိတ္ လိုက္ေတာ့သည္။

ထိုကဲ့သို႔ မီးမွိတ္လိုက္ေသာ ေၾကာင့္ သုသာန္ တစ္ျပင္လုံးမွာ လျပည့္ေန႔ည၏ အလင္းေရာင္ ေအာက္တြင္ မႈန္ဝါးဝါးသာ ျမင္ရေတာ့ၿပီး လူအမ်ားမွာလည္း စိတ္ဝင္စားေသာေၾကာင့္ ဘုရားေဘး ပတ္ပတ္လည္ တန္းစီျပည့္ႏွက္ေနခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္ တာဝန္က် လူတစ္ဦးက ”လမ္းေလး ေဘးဖယ္ ေပးက်ပါဗ်ာ။ လူေတြ ပိတ္ေနရင္ သူတို႔လာလို႔ မရလို႔ပါ” ဟု ေျပာၾကားလိုက္ေသာေၾကာင့္ လူအမ်ားစုမွာလည္း သုံး၊ေလး ေယာက္ သြားစရာ လမ္းျဖစ္ေအာင္ ဟေပးလိုက္ေတာ့သည္။

သိပ္မၾကာခင္တြင္ သုသာန္ တစ္ျပင္လုံး မီးမ်ားျပန္လည္ လင္းထိန္ သြားေတာ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ပြဲလာ ဧည့္ပရိသတ္မ်ား အေနျဖင့္ သူ႔ထက္ငါ တိုးေဝွ႔ကာ ေစတီေရွ႕ သဲခင္းထားေသာ လမ္းအား ၾကည့္ရႈ၍ ” ဟိုမွာ ေျခရာႀကီးလားမသိဘူး။ ဘုရားလာဖူး သြားတယ္ထင္တယ္” စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ေျပာစကားမ်ား ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားက အလ်ိဴလ်ိဴ ေပၚထြက္ လာေတာ့သည္။

ၿပိတၱာမ်ား အေနျဖင့္ ဧည့္ခံ ေကြၽးေမြးထားေသာ အစားအစာမ်ားအား လြပ္လပ္စြာ စားေသာက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ နာရီဝက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဆယ္ငါးမိနစ္ေသာ္ လည္းေကာင္း မီးမွိတ္ထားၿပီး ထိုဓေလ့ကို ယုံၾကည္သူမ်ား၏ အဆိုအရ ၿပိတၱာမ်ားသည္ မီးပ်က္ခ်ိန္သာ လာေရာက္ စားေသာက္ေလ့ ရွိေၾကာင္း ယုံၾကည္ၾကသည္။

”အစ္မက ေသဆုံးသြားၿပီ ျဖစ္တဲ့ အစ္မဦးေလးကို အာဟာရဒါနျပဳ လာေရာက္ေကြၽးေမြး၊ အမွ်ေဝေပးတာ။ လာေရာက္ စားေသာက္လိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ ယုံၾကည္တယ္” ဟု သုသာန္အတြင္း လာေရာက္ ဒါနျပဳ ေကြၽးေမြး ေနေသာ အသက္ (၃၀) ေက်ာ္ အ႐ြယ္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

အကြၽတ္အလြတ္ ဒါနျပဳ အမွ်ေဝပြဲဟူေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ လူမ်ိဳးမ်ားအေနျဖင့္ စိတ္ဝင္ စားေသာေၾကာင့္ လာေရာက္သူမ်ားျပားကာ ေကြၽးေမြးခ်ိန္တြင္လည္း သိလို၊ ျမင္လိုေဇာျဖင့္ ေကြၽးေမြးထားေသာ ေနရာမ်ားတြင္ လူအမ်ားဝိုင္းအုံ၍ ထိုင္ၾကည့္ျခင္း၊ ေအာ္ဟစ္ ဆူညံျခင္း တို႔ေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ ေဆြမ်ိဳးမ်ား အေနျဖင့္ လာေရာက္ စားေသာက္ယူျခင္း မရွိသလို ပုံစံမပ်က္ဘဲ က်န္ရစ္ေနသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ရွိရတတ္ေၾကာင္း လာေရာက္ ဒါနျပဳသူမ်ားက ဆိုသည္။

အကြၽတ္အလြတ္ ဒါနျပဳအမွ်ေဝ ပြဲေတာ္ ဆိုသည္မွာ ”ေပတ ဥဒၵိႆဒါန”ေပတ-ၿပိတၱာမ်ားကို၊ ဥဒၵိသ- ရပ္ၫႊန္း ၍၊ ဒါန- ေပးလႉျခင္း၊ အစားဆင္းရဲ၊ အဝတ္ဆင္းရဲ၊ အေနဆင္းရဲေနၾကေသာ ၿပိတၱာမ်ားကို ရည္ၫႊန္း၍ လႉဒါန္း ေသာ အလႉကို ေခၚဆိုေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ ျမေတာင္ေက်ာင္းတိုက္မွ ထုတ္ေဝေသာ အကြၽတ္ အလြတ္ မွတ္တမ္း စာအုပ္အရ သိရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ၿပိတၱာမ်ားအား သတင္း ကြၽတ္ လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔ ၊ နံနက္ (၈းဝဝ) နာရီတြင္ သံဃာေတာ္ အပါး (၂၀) အား ပင့္ဖိတ္၍ လႉဖြယ္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ တကြ ေရစက္သြန္းခ် အမွ်ေပးေဝခဲ့ၾကသည္။

ၿပိတၱာ ျဖစ္ရသည္မွာ ဥစၥာစြဲ၊ သားမယားစြဲျဖင့္ ေသလြန္ၾကကုန္ေသာသူမ်ား၊ မနာလိုဝန္တိုျခင္း၊ ျငဴစူ ေစာင္းေျမာင္း ျခင္းမ်ား ကုန္ေသာ သူမ်ား၊ ေပးကမ္းလႉဒါန္းျခင္း မရွိေသာ သူမ်ား၊ သူတစ္ပါးတို႔ ေပးကမ္း လႉဒါန္းသည္ကိုလည္း တားျမစ္ေသာသူမ်ား၊ ေသအံ့ဆဲဆဲ အခါတြင္လည္း ရတနာသုံးပါး ကင္းလြတ္၍ မသင့္မတင့္ ႏွလုံးသြင္းမိပါက မေကာင္းေသာစိတ္၊ အကုသိုလ္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ေသဆုံးျခင္းတို႔မ်ားမွာ ၿပိတၱာဘဝသို႔ က်ေရာက္ပါေၾကာင္း အဆိုပါ စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေကာင္းကင္ယံတြင္ အစြမ္းကုန္ ေတာက္ပေနသည့္ လေရာင္ ထြက္လာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ လာေရာက္ဒါနျပဳၾကသူမ်ား အသီးသီး ျပန္ကုန္ၾကသည္။ သုသာန္ေျမသည္ ျပန္လည္၍ တိတ္ဆိတ္ သြားသည္။

crd : whitesone

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seventeen + 4 =