ေ႐ႊဘိုခင္ဦး ေဒသက ေ႐ႊမုေဌာ ေစတီမ်ား ကို ေစာင့္ၾကပ္ ေနၾကတဲ့ ဥစၥာေစာင့္မေလးမ်ား

ေ႐ႊဘိုခင္ဦး ေဒသက ေ႐ႊမုေဌာ ေစတီမ်ား ကို ေစာင့္ၾကပ္ ေနၾကတဲ့ ဥစၥာေစာင့္မေလးမ်ား

စစ္ကိုင္းတိုင္ေဒသႀကီး၊ ေ႐ႊဘိုခ႐ိုင္၊ ခင္ဦးၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ လက္ပန္လွေက်း႐ြာေလး၏ အေနာက္ဘက္တြင္ ေ႐ႊမုေဌာဟု အမည္တြင္ေသာ ေစတီမ်ားစြာရွိေလ၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေ႐ႊမုေဌာအမည္ရွိ ဘုရားမ်ားစြာထဲမွ လက္ပန္လွေက်း႐ြာႏွင့္ ႐ြာသန္း႐ြာၾကားတြင္ တည္ရွိေနခဲ့ေသာ ထိုေ႐ႊမုေဌာ ေစတီသည္လည္း တစ္ဆူ အပါအဝင္ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ လက္ပန္လွေက်း႐ြာႏွင့္ ႐ြာသန္း႐ြာေက်း႐ြာ ေလးၾကားတြင္ ထိုေစတီေလးမွာ တည္ရွိေနခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ နယ္ခံမ်ားမွာ ထိုေစတီကိုပင္ လက္ပန္လွေ႐ႊမုေဌာ ေစတီဟု ေခၚတြင္ေလ့ရွိၾကၿပီး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ နယ္ခံမ်ားမွာမူ ႐ြာသန္း႐ြာ ေ႐ႊမုေဌာေစတီဟု ေခၚဆိုၾကျပန္သည္။ ပုထုဇဥ္လူသားတို႔၏ မည္သို႔ပင္ ပညတ္ မ်ားစြာ တပ္ေနခဲ့ပါေစ၊ ေစတီေလးမွာ ေ႐ႊမုေဌာအစစ္သာလ်င္ ျဖစ္ၿပီး၊ ေရွးယခင္မွ သစၥာတရားတည္ၾကည္ ခိုင္ၿမဲၾကေသာ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္မ်ားမွ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့သည္ေၾကာင့္ လြန္စြာ တန္ခိုးႀကီးမားလွပါသည္။ ေရွးလူႀကီးမ်ားသည္လည္း ထိုေစတီေလး တြင္ ဥစၥာမ်ားစြာ ေစာင့္ၾကပ္လ်က္ရွိသည္ဟု ေျပာဆိုလာခဲ့သည္မွာ ယေန႔တိုင္ထိပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ေစတီေပါင္း မွာ (၁၈)ဆူရွိၿပီး၊ ေ႐ႊမုေဌာအစစ္မွာမူ (၁)ဆူတည္းသာလ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေစတီေလးႏွင့္ အနီးစပ္ဆုံး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး တစ္ခုမွာ မႏၲေလး-ျမစ္ႀကီးနား မီးရထားလမ္း၏ အေနာက္ဘက္ ကပ္လ်က္တြင္ တည္ရွိေနခဲ့ပါသည္။ နယ္ခံမ်ား၏ ေျပာဆိုခ်က္ မ်ားအရ လျပည့္ညႏွင့္ လကြယ္ညမ်ားဆိုလ်င္ ေစတီေလးတြင္ ေစာင့္ၾကပ္လ်က္ရွိၾကေသာ ဥစၥာေစာင့္မ်ားမွာ မီးရထားလမ္းကိုပင္ ျဖတ္ကူးေလ့ရွိသည္ဟု ရထားေမာင္းသူမ်ားမွ ေျပာဆိုၾကျပန္သည္။

ထိုသူမ်ားမွာ သာမာန္ႏွင့္ မတူ နန္းဝတ္၊နန္းစားမ်ားႏွင့္အတူ လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ကျခင္း၊ ခုန္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၿပီး ရထားလမ္းကိုပင္ ျဖတ္ကူးေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ရထားေမာင္းသူမ်ားမွာ ဥၾသဆြဲသံမ်ားကိုပင္ ဆူညံေနေလာက္ေအာင္ ဆြဲၾကရေပသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခ်ိန္ခါမ်ိဳးဆိုလ်င္ အဆက္ မပ်က္ ဥၾသဆြဲေနခဲ့ၾကသည့္ မီးရထားသံမ်ားကိုမူ နယ္ခံမ်ားမွ ၾကားသိေနခဲ့ရသည္ဟု နယ္ခံလူႀကီးမ်ားထံမွ သိရွိခဲ့ရေပသည္။ ေရွးယခင္မွ ေလာဘသမားမ်ားျဖစ္ၾကေသာ သိုက္တူး၊ သိုက္ဆရာမ်ား၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ ယခုေခတ္ကာလတြင္မူ ေစတီေလးမ်ားမွာ ၿပိဳက် ပ်က္စီးေနခဲ့ၿပီး၊ ေစတီအိုမ်ားသဖြယ္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေနလ်က္ရွိေနခဲ့ပါၿပီ။

ထိုေ႐ႊမုေဌာေစတီမ်ားကိုပင္ သီတင္းကြၽတ္ လျပည့္ ႏွစ္စဥ္တိုင္း ဘုရားမီးပြဲေဇာ္ပြဲမ်ား က်င္းပေလ့ရွိေလ၏။ ဘုရားပြဲမက်င္းပမီ လဆန္း(၁၃)ရက္ေန႔မ်ားဆိုလ်င္ ႐ြာသူ၊႐ြာသားမ်ားမွာ ေစတီပတ္ဝတ္းက်င္ရွိ သစ္ပင္၊ ၿခဳံႏြယ္မ်ားကိုပင္ ရွင္းလင္းမႈ႕မ်ားစြာအား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါသည္။ ၿခံဳႏြယ္မ်ားကိုပင္ ရွင္းလင္းၾကသည့္ ႐ြာသူ၊႐ြာသားတို႔မွာ အရက္ေသစာ ေသာက္စား၍ ရွင္းလင္းလ်င္ ပိုင္ရာဆိုင္ရာမ်ားမွ မႏွစ္သတ္သည္ေၾကာင့္ အလြန္ပင္ႀကီးမားလွစြာေသာ ေႁမြႀကီးမ်ားကိုပင္ ျမင္ေတြ႕ရတတ္သည္ဟု ေက်း႐ြာအတြင္းရွိ လူႀကီးမ်ားမွ ေျပာဆိုၾကေလသည္။

သို႔ေသာ္ လက္ပန္လွေက်း႐ြာရွိ မ်ိဳးဟန္ဟု ေခၚေသာ ထိုသူမွာ ထိုကဲ့သို႔ေသာ္ အယူဆမ်ားကိုပင္ လက္မခံ၊ အယုံၾကည္သည္လည္း မရွိသည္ေၾကာင့္ ဘုရားပြဲမက်င္းပမီ ရက္ပိုင္းအတြင္းမ်ား၌ ၿခဳံႏြယ္မ်ားကိုပင္ ရွင္းလင္းၾကရာ၌ သူသည္လည္း ပါဝင္လုပ္ကိုင္ေပးေလသည္။ အသက္အားျဖင့္ (၃၅)ႏွစ္ခန႔္ရွိ ေနခဲ့ေသာ မ်ိဳးဟန္မွာ အရက္ေသစာ ေသာက္စားထားလ်က္ ၿခံဳႏြယ္မ်ားကိုပင္ ရွင္းလင္းေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

တျခားေသာ ႐ြာသူ၊ ႐ြာသားမ်ားမွလည္း မ်ိဳးဟန္အား အရက္ေသစာ ေသာက္စားထားလ်င္ လာေရာက္ မရွင္းလင္းပါႏွင့္ဟု ေျပာဆိုခဲ့ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ မ်ိဳးဟန္မွာ လက္မခံ၊ အရက္မူးမူးျဖင့္ ၿခဳံႏြယ္မ်ားကိုပင္ ရွင္းလင္းေစခဲ့၏။ အရက္ကေလး၏ အရွိန္မ်ားေၾကာင့္ မ်ိဳးဟန္သည္လည္း စကားမ်ားကိုပင္ မဆင္မျခင္ ေျပာဆိုေလမိသည္။

ထိုကဲ့သို႔ အခ်ိန္အေတာတြင္းမွာပင္ ၿခဳံႏြယ္မ်ားၾကားမွာ ေယာက္်ားလက္ေမာင္းလုံးခန႔္ရွိေသာ ေႁမြေပြးႀကီးတစ္ေကာင္မွာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ေလသည္။ အလြန္ပင္ႀကီးမားလွစြာေသာ ေႁမြေပြးႀကီးပင္ ျဖစ္သည္ေၾကာင့္ တစ္ျခားေသာ ႐ြာသူ၊႐ြာသားမ်ားမွာ ထိတ္လန႔္ေၾကာက္႐ႊံ႕၍ ေျပးေရွာင္ၾကေသာ္လည္း မ်ိဳးဟန္မွာမူ ေျပးလႊား ျခင္းမရွိ၊ ထြက္ေရာက္လာခဲ့ေသာ ေႁမြေပြးႀကီးကိုပင္ ျမတ္ခုတ္ဓားျဖင့္ ခုတ္သတ္လိုက္ေလသည္။

ထို႔ေနာက္ အိမ္အျပန္ခ်ိန္တြင္ မိမိခုတ္သတ္ခဲ့ေသာ ေႁမြေပြးႀကီး ကိုပင္ ယူေဆာင္လ်က္ အရက္ႏွင့္ျမည္းေစရန္ ခ်က္ျပဳတ္ေလခဲ့သည္။ ေႁမြေပြးဟင္းကိုပင္ ခ်က္ျပဳတ္လ်က္ အရက္ႏွင့္ ေသာက္သုံးေလခဲ့ၿပီး၊ ညဦးအပိုင္းခ်ိန္မ်ားတြင္ မ်ိဳးဟန္၏ အိမ္ပတ္ဝန္းက်င္ အနီးတစ္ဝိုက္တြင္မူ ေႁမြတြန္သံမ်ားအား ၾကားသိေနခဲ့ရေပသည္။

ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ လူမ်ားသည္လည္း မ်ိဳးဟန္၏ အိမ္ပတ္ဝန္းက်င္ ၌ ေႁမြတြန္သံမ်ားအား ၾကားသိေနခဲ့ရေလၿပီး၊ မ်ိဳးဟန္၏ နားအတြင္းတြင္မူ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေႁမြတြန္သံမ်ားကိုပင္ မၾကားရပဲ၊ သူ၏မိန္းမျဖစ္သူမွ မိမိအား နားပူနားစာျပဳလုပ္ေနခဲ့ေသာ စကားသံမ်ားကို သာလ်င္ ၾကားသိေနရျခင္းျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ရႈတ္မႈ႕မ်ားျဖင့္ နံရံတြင္ ထိုး ထားခဲ့ေသာ ဓားမႀကီးကိုပင္ ဆြဲယူေလခါ၊ ျခင္ေထာင္အတြင္း၌ အိပ္ေပ်ာ္ေနခဲ့ေသာ မိန္းမျဖစ္သူကိုပင္ ဓားျဖင့္ခုတ္မိလိုက္ေလသည္။ မိန္းမျဖစ္သူသည္လည္း လင္ေယာက္်ားျဖစ္သူ မ်ိဳးဟန္၏ ေစတီေလးမ်ားအနားတြင္ ျပဳမူခဲ့ေလေသာ အေၾကာင္းကိုပင္ သိရွိထားခဲ့ သည္ေၾကာင့္ ေက်ာခ်မ္းေနခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျခင္ေထာင္အတြင္း၌ ဝင္ေရာက္အိပ္ေနခဲ့ေသာ္လည္း အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းပင္မရွိေသး၊

တစ္႐ြာလုံးနီးပါး ၾကားေနခဲ့ရသည့္ ေႁမြတြန္သံမ်ား အားလည္း သူမတစ္ေယာက္ ၾကားသိေနခဲ့ရေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္႐ိုင္းမ်ားစြာဝင္လ်က္ ျခင္ေထာင္အတြင္း၌ ရွိေနခဲ့ေသာ မိမိအား ဓားျဖင့္လာေရာက္ ခုတ္သတ္သည့္ လင္ေယာက်္ားျဖစ္သူ မ်ိဳးဟန္၏ ဓားခ်က္ကိုပင္ ကဗ်ာကယာ လက္ျဖင့္ တားဆီး လိုက္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူမ၏ လက္တြင္သာ ဓားခ်က္ထိခိုက္မိသြားၿပီး၊ အသက္အႏၲရယ္ကို ကာကြယ္လိုက္ႏိုင္၏။

ထို႔ေနာက္မွ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ႐ြာသူ ႐ြာသားမ်ားမွာ ဝင္ေရာက္တားဆီးၾကသည္ေၾကာင့္ မ်ိဳးဟန္၏မိန္းမျဖစ္သူမွာ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ရေပသည္။ မ်ိဳးဟန္၏ ဓားခ်က္ထိခိုက္မိသြားေသာ မိန္းမျဖစ္သူမွာ ဆယ့္ခ်က္တိတိခ်ဳပ္လိုက္ရေလၿပီး၊ မ်ိဳးဟန္တို႔၏ အိမ္ေထာင္ေရးသည္လည္း ပ်က္ျပယ္ သြားခဲ့ရေပသည္။

ထိုျဖစ္ရပ္မ်ားမွာ မၾကာေသးမီကာလ အတြင္းမွ လက္ပန္လွေက်း႐ြာေလးတြင္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ အျဖစ္ပ်က္ႀကီးတစ္ခုပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ မ်ိဳးဟန္မွာ အရက္ေသစာ ေသာက္စားထားမိၿပီး၊ ေစတီပုထိုးနားတြင္ ညစ္ညမ္းေသာ စကားမ်ားကိုပင္ ေျပာဆိုခဲ့မိျခင္းေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ေသာ အျဖစ္ပ်က္မ်ား ႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕လိုက္ရျခင္းပင္လား…. ။

(ၿပီးပါၿပီ) (လက္ပန္လွေက်း႐ြာသူ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ မျဖဴလြင္ထြန္း ၏ ေျပာျပခ်က္မ်ားကိုပင္ စာစီလ်က္ေရးသား တင္ျပလိုက္ရပါသည္။ မျဖဴလြင္ထြန္းအား စာေရးသူကြၽႏ္ုပ္မွ အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္ခင္ဗ်ာ။)

ထီးကေလး (ရင္ႏွင့္ရင္း ၍ေရးသားသည္။)